هشدار جدید وزیر خارجه یمن به حکام ابوظبی و ریاض

وزیر خارجه یمن ضمن تاکید بر اینکه صنعاء حق دفاع از یمن و یمنی‌ها را برای خود محفوظ می‌داند، به حکام ابوظبی و ریاض هشدار داد.
کد خبر: ۵۰۲۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۹ - 27January 2022

هشدار جدید وزیر خارجه یمن به حکام ابوظبی و ریاضبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «هشام شرف» وزیر خارجه یمن به اظهارات مطبوعاتی اخیر نماینده امارات در سازمان ملل متحد و اشاره وی به نیاز کشورش به حمایت آمریکا برای رهگیری موشک‌های پدافندی صنعاء واکنش نشان داد و آن را «نمایشی و شبیه به فریاد‌های ساختگی فرد متخلف و گناهکار در برابر جهانیان» توصیف کرد.

وی در گفتگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ» اظهار داشت: «اظهارات نماینده امارات در مصاحبه با شبکه آمریکایی "سی‌ان‌ان"، تلاشی برای جلوگیری از هرگونه تحقیقات بین المللی در خصوص مسئولیت هواپیما‌های جنگی امارات متحده عربی در کشتن و زخمی کردن بیش از ۳۰۰ نفر در نتیجه هدف قرار دادن یک زندان موقت در استان صعده است».

جمعه شب پیش بود که جنگنده‌های اماراتی با حمله به زندانی در استان صعده موجب کشته و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ نفر از زندانیان و کادر زندان شدند. «طه المتوکل» وزیر بهداشت دولت نجات ملی یمن سه‌شنبه پیش، آمار رسمی و نهایی حمله ائتلاف سعودی-اماراتی به زندانی موقت در صعده (شمال یمن) با پایان عملیات نجات و بیرون کشیدن اجساد از زیر آوار را اعلام کرد و گفت: در این حمله ۹۱ نفر کشته شده‌اند و ۲۳۶ نفر دیگر نیز زخمی و به بیمارستان منتقل شده‌اند.

وزیر خارجه یمن به نماینده امارات یادآور شد که کشورش درگیر جنگی پوچ شد که برای آن، هیچ چیزی به جز میل به ظاهر شدن در برابر جهان به عنوان یک اسپارت کوچک نداشت. امری که ژنرال جیمز متیس وزیر دفاع سابق آمریکا؛ امارات را به آن فریفت در حالی که سران آن آن توهم اشغال سرزمین‌ها و جزایر یمن و سلطه طلبی و استکبار با منابع مالی خود را داشتند.

وی توضیح داد که صنعاء پس از اعلام بیش از یک بار خروج امارات از مداخله در یمن، تلاش کرد تا متعهد شود امارات را در محدوده هدف گیری دفاعی قرار ندهد، اما تلاش دولت امارات برای بازگشت دوباره به ائتلاف متجاوز و تحمیل یک واقعیت سیاسی و نظامی جدید در عرصه یمن، صنعاء را ملزم کرد تا موضع مناسبی اتخاذ کند و پیام‌های هشداردهنده‌ای ارسال کند تا امارات در دام توهم کنترل و خدمت به برنامه‌های دیگر کشور‌های منطقه از جمله رژیم صهیونیستی نیفتد.

هشام شرف تاکید کرد که صنعاء با برخورداری از نیرو‌های دفاعی و تمام توان نظامی خود، این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که به طور کامل از یمن و یمنی‌ها در برابر هر منبع خطری که اقتدار سیاسی و دولت نجات ملی آن را تشخیص دهد، دفاع کند.

وزیر امور خارجه یمن بار دیگر از مقامات حاکم در ابوظبی و ریاض خواست فریب وعده‌های متحدان حمایت از خارج از مرز‌های خود را نخورند و عاقلانه تصمیم بگیرند تا یمن برای آن‌ها یک دغدغه یا خطر محسوب نشود.

وی از حکام ریاض و امارات خواست در مسیر صلح و روابط خوب متقابل تلاش کنند و از رویا‌های برخی مبنی بر احتمال تحمیل واقعیت سیاسی و حکومتی در یمن دوری کنند و از حمایت جنگ‌طلبان و کسانی که از رنج یمنی‌ها سود می‌برند از جمله اطرافیان رئیس‌جمهور مستعفی یمن دست بردارند.

شرف همچنین تاکید کرد که یمن همه فرزندان خود را تا زمانی که زیر پرچم خدمت به کشور و مردم بپیوندند و یمن را به سوی آینده‌ای امیدوارکننده به دور از خدمت به برنامه‌ها یا اردوگاه‌های ائتلاف خارجی سوق دهند، در خود جای می‌دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها