حمله به امارات نقطه عطفی در جنگ یمن

یک گزارش می‌گوید هدف قرار دادن ابوظبی و به تسلط درآوردن کشتی روابی در دریای سرخ نقطه عطفی در روند جنگ یمن است.
کد خبر: ۵۰۲۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸ - 27January 2022

حمله به امارات نقطه عطفی در جنگ یمن

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، یک کارشناس سیاسی می‌گوید، حملات نیرو‌های یمنی به فرودگاه بین المللی ابوظبی و سایر تأسیسات در امارات نشان دهنده یک نقطه عطف جدید در جریان جنگ یمن، که در آستانه ورود به هفتمین سال خود بوده، است.

به گزارش «آناتولی»، اخیرا نیرو‌های یمنی اعلام کردند که فرودگاه‌های دبی و ابوظبی و تأسیسات حساس امارات را با موشک‌های بالستیک و تعداد زیادی پهپاد هدف قرار داده اند.

سه مخزن نفت هدف قرار گرفته و منفجر شد و آتش سوزی در منطقه ساخت و ساز جدید در نزدیکی فرودگاه ابوظبی رخ داد و سه نفر کشته و شش نفر دیگر زخمی شدند.

طی سال‌های گذشته، انصارالله بار‌ها اعلام کرده است که بر روی برنامه‌هایی برای ساخت و توسعه تسلیحات با تخصص صرفاً یمنی کار می‌کند.

یحیی سریع، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، چندین پهپاد و سامانه موشکی را که نیرو‌های یمنی وارد فاز عملیاتی کرده بودند، رونمایی کرد.

سریع در اواخر مارس ۲۰۲۰ اعلام کرد که برجسته‌ترین سامانه‌های موشکی که در پنج سال گذشته وارد فاز عملیاتی شده اند عبارتند از موشک‌های قاهر، برکان، بدر، قدس ۱، قاسم و ذوالفقار.

وی جزئیات بیشتری درباره ویژگی‌های این موشک‌ها ارائه نکرد، اما رسانه‌های یمنی برد برخی از این موشک‌ها را بین ۷۰۰ تا هزار و ۵۰۰ کیلومتر (۴۳۴ تا ۹۳۲ مایل) اعلام کردند.

در اوایل مارس ۲۰۲۱، انصارالله از در اختیار داشتن موشک‌های بالستیک و پهپاد‌های جدید خبر داد.

رسانه‌ها از جمله تلویزیون المسیره، موشک‌های جدید «سعیر»، «قاسم ۲» و «قدس ۲» را اعلام کردند.

نیرو‌های یمنی همچنین مدل‌های جدیدی از پهپاد‌ها به نام‌های «وعید» و «صماد ۴» را معرفی کرد.

در همین حال عبدالسلام محمد، رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات یمن، هدف قرار دادن ابوظبی و به تسلط درآوردن کشتی روابی در دریای سرخ را نقطه عطفی در روند جنگ یمن می‌داند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه گفت که با توجه به حجم توان نظامی انصارالله، نیرو‌های یمنی انبار‌های زیادی از سلاح‌های با کیفیت پیشرفته به ویژه موشک‌های بالستیک و پهپاد‌ها را در اختیار دارند.

گزارش در بخش دیگری می‌گوید یمن از سال ۲۰۱۵ در پی تجاوز ائتلاف سعودی اماراتی با بحران‌های گوناگونی مواجه شده است.

ده‌ها هزار نفر در این درگیری‌ها جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر آواره شده‌اند که سازمان ملل آن را بدترین بحران انسانی جهان می‌نامد.

بر اساس گزارش سازمان ملل، جنگ یمن تا پایان سال گذشته میلادی، ۳۷۷ هزار کشته به طور مستقیم و غیرمستقیم بر جای گذاشته است.

منبع: میزان 

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار