سفیر ایران در بغداد:

تهران و ریاض اراده سیاسی برای حل مشکلات دارند

مسجدی با اشاره به پیشرفت خوب مذاکرات با ریاض، گفت که دو طرف اراده سیاسی برای حل مشکلات فیمابین دارند.
کد خبر: ۵۰۲۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳ - 28January 2022

تهران و ریاض اراده سیاسی برای حل مشکلات دارندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «ایرج مسجدی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد در گفت‌و‌گو با خبرگزاری «یونیوز» درباره مذاکرات ایران و عربستان سعودی جزئیاتی ارائه کرد.

بنابر گزارش امروز (جمعه) یونیوز، سفیر ایران در این خصوص گفت: «ما تاکنون با هیأت سعودی چهار دور مذاکره در بغداد داشته‌ایم و این مذاکرات پیشرفت‌های خوبی داشته است. دور پنجم مذاکرات ان‌شاء‌الله در آینده نزدیک قرار است که برگزار شود».

مسجدی اضافه کرد: «هم ما و هم سعودی‌ها اراده سیاسی‌مان بر این است که بتوانیم مشکلات دوجانبه فیمابین را حل و فصل کنیم». مسجدی در پاسخ به سؤال خبرنگار یونیوز درباره خواسته طرف سعودی، اظهار داشت: «در دستور کار ما این است که بتوانیم در اصل مسدود شدن روابط دو کشور را که سال‌هاست اتفاق افتاده، برطرف کنیم و به تدریج در یک شکل طبیعی قرار بگیریم».

سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین گفت: «البته ممکن است کمی [این فرایند] زمانبر باشد؛ ولی هم سعودی‌ها و هم جمهوری اسلامی علاقمند هستند که مشکلات بین خودشان را حل و فصل کنند. در این چهار دور مذاکرات بحث‌های زیادی صورت گرفت و فکر می‌کنم پیشنهادهای ارائه شده ما را طرف سعودی بررسی کرده‌ است و در جلسه پنجم ممکن است به تصمیمات خوبی بیانجامد بنابراین تا قبل از نهایی شدن به نظر می‌آید که شاید لازم باشد تصمیمات و توافقات به نتیجه برسد و بعد ان‌شاء‌الله به استحضار مردم شریف برسد».

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که خبرگزاری فرانسه اخیرا به نقل از برخی مقامات گزارش داد که سه دیپلمات ایرانی وارد شهر «جده» عربستان سعودی شده‌اند تا در کنار ۵۶ کشور دیگر در نشست این سازمان حضور یابند. «حسین امیر عبداللهیان» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تاریخ دوم دی ماه گفته بود که تهران موافقت عربستان سعودی را با صدور ویزا برای سه تن از دیپلمات‌های خود که به عنوان دیپلمات‌های مستقر نزد سازمان همکاری اسلامی در جده قرار است مشغول به کار شوند، دریافت کرده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار