نماینده ولی فقیه بوشهر:

انقلاب اسلامی در اندیشه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است

«صفایی بوشهری» با تبریک ایام‌الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را مایه احیا دین اسلام ناب محمدی (ص) در جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی در اندیشه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بر اساس پیشرفت، تمدن آفرینی و عدالت است.
کد خبر: ۵۰۳۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ - 28January 2022

انقلاب اسلامی در اندیشه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی است// سایز عکس باید 306 در 184 باشه لطفا اصلاح کنیدبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر رعایت عفاف در عرصه‌های اقتصادی، اخلاقی  را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: رعایت عفاف انسان را از گناهان دور نگه می‌دارد و سبب ارتقا شخصیت انسان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، عفیف بودن را یکی از ابعاد شخصیت‌های انسانی دانست و گفت: رعایت عفت در نگاه، معاشرت، پوشش، فساد باید مورد توجه قرار بگیرد و انسانی که عفت نداشته باشد نشان می‌دهد قدرت عقلانی وی ضعیف است.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه هیئت‌های مذهبی و نقش آنان در جامعه خاطر نشان کرد: هیئت‌های مذهبی یک واحد اجتماعی است که بر محور اهل بیت علیه‌السلام با هدف هدایت جامعه به سوی ایمان و عمل به مکتب خاندان ائمه طهارت علیه‌السلام حرکت می‌کند.

امام جمعه بوشهر، هیئت‌‌های مذهبی را یک مجموعه ارزشمند و بسیار مهم و مقدس دانست و تأکید کرد: ابتکار در مداحان و هیئت‌های مذهبی بسیار مهم است اما نباید به هنجارشکن تبدیل شود.

وی افزود: مقام معظم رهبری بر توجه به فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی و در رابطه با جهاد هدایت به‌ویژه برای جوانان و جهاد تبیین و روشنگری بر اساس شرایط روز بسیار تأکید کردند.

صفایی بوشهری، با محکوم کردن جنایات ضد انسانی و بشری و خیانت‌های تاریخی جبهه ائتلاف آمریکایی - عربی ضد مردم یمن افزود: در این چند سال اخیر به سبب تسلط بر جغرافیای بسیار مهم و استراتژیک یمن، عربستان سعودی با همکاری چند کشور دیگر عربی با حمایت و پشتیبانی آمریکا چه جنایاتی بر سر مردم مظلوم و مسلمان یمن نیاوردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، کشتار مردم، گرسنگی، بی‌خانمانی، ایجاد مشکلات اقتصادی، بهداشتی، درمانی، دارویی را از جمله جنایات علیه مردم یمن دانست و تصریح کرد: با این وجود مردم یمن با تمام وجود بر اساسی که در صدر اسلام پیمان با پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی علیه‌السلام وجود داشت ایستاده‌اند و با تمام وجود از هویت دینی و ملی دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، اضافه کرد: به‌زودی ان‌شاءالله وهابیت، کشورهای مرتجع عرب و آمریکا، پیروزی مردم یمن شاهد خواهند بود.

امام جمعه بوشهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر، انقلاب اسلامی را مایه احیا دین اسلام ناب محمدی (ص) در جهان دانست و افزود: انقلاب اسلامی در اندیشه ایجاد تمدن بزرگ اسلامی بر اساس پیشرفت، تمدن آفرینی و عدالت است.

وی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا در منطقه و جهان و کشورهای استعمارگر دچار بحران شد و منافع آنان به خطر افتاد تصریح کرد: در رژیم شاهنشاهی‌، ایران جغرافیای سود کشورهای استعمارگر و آمریکا بود که با پیروزی انقلاب اسلامی منافع آنان به خطر افتاد.

صفایی بوشهری، جنایات و توطئه‌ها علیه ایران اسلامی در 43 سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی انواع تهاجم نظامی، فرهنگی، امنیتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی علیه ایران اسلامی رقم خورد اما این مردم عزیز پای انقلاب اسلامی ایستادند، هیچگاه انقلاب را تنها نمی‌گذارند و با فرمان مقام معظم رهبری با تمام وجود دفاع می‌کنند.

وی برگزاری ‌مراسم باشکوه ایام‌الله دهه فجر را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ایام‌الله دهه فجر باید همگان تلاش کنند و در این دهه باید خدمات نظام به خوبی برای مردم تبیین شودخطیب نماز جمعه بوشهر افزود: چرا با وجود آلاینده ناشی از فعالیت صنایع و ایجاد مشکلات زیست محیطی برای مردم این استان، حق اشتغال جوانان در این صنایع به‌صورت تمام و کمال محقق نشده است.

امام جمعه بوشهر، وضعیت کرونایی استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بیماری کرونا و سویه اومیکرون در نقاط مختلف کشور شدت گرفته است تصریح کرد: از مردم و مسئولان تقاضا می‌شود مورد بهداشتی و دستورالعمل‌ها را مراعات کنند تا مجدداً در پیک ششم گرفتار نشویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها