امام جمعه بندر دیر:

ایام الله دهه فجر ما باید به یاد امام و شهدا باشیم

«حسینی» گفت: در ایام الله دهه فجر که ما باید به یاد امام و شهدا باشیم حتماً نباید برنامه‌های مبتذل به نام بزرگداشت ایام الله در شهرستان انجام شود.
کد خبر: ۵۰۳۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۵ - 28January 2022

ایام الله دهه فجر ما باید به یاد امام و شهدا باشیم// لطفا سایز عکس را درست کنیدبه گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، حجت الاسلام «سیدعلی حسینی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر دیر درباره حقوق زنان، اظهار داشت: در اسلام بر اساس آیات قرآن و روایات معصومین زن از نظر گوهر هستی هیچ گونه تفاوتی با مرد ندارد.

امام جمعه بندر دیر گفت: در بحث دستیابی به مقامات عالی علمی و مدارج معنوی راه برای بانوان باز است و اسلام از زنان رعایت عفاف و حجاب در جامعه می‌خواهد.

وی با بیان اینکه زنان ریحانه‌های خانه هستند و مردان به آنها به چشم نوکر نگاه نکنند، ادامه داد: مردان نباید حقوق زنان را نادیده بگیرند و آنها را از درس خواندن و تحصیل کردن باز دارند، اگرچه مرد حقی دارد ولی آن جایی که اسلام بحث علم و دانش را مطرح کرده نفرمود که فقط مردان دنبال علم و دانش بروند.

حسینی بیان کرد: ماه رجب یکی از فرصت‌های بی نظیری است که خدا در اختیار ما گذاشته است و باید از آن در راستای خودسازی و آماده شدن برای ورود به ماه ضیافت الهی به خوبی بهره برداری و از برکات آن استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هنوز برگزاری مراسم اعتکاف بصورت رسمی اعلام نشده است، افزود: با توجه به شرایط کرونایی اگر کسانی قصد معتکف شدن در مساجد داشتند، مسائل و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

امام جمعه دیر با خوش آمدگویی به مدیر عامل منطقه اقتصادی انرژی پارس که در نمازجمعه این هفته دیر حضور داشت، گفت: امیدواریم نسبت به بحث اشتغال جوانان ما، مسئولیت‌های اجتماعی این تأسیسات و شرکت‌ها و پتروشیمی‌ها توجه بیشتری صورت گیرد و آنچه که مورد توقع مردم ما است عملیاتی شود.

وی با تبریک صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی، عنوان کرد: این مسئله‌ای که باعث شادی ملت ما شد گریزی هم بزنیم که رئیس جمهور محترم و مسئولان کشور اقداماتی که برای مردم بویژه در بحث مسائل اقتصادی و معیشتی انجام می‌دهید باید آن چنان محسوس و ملموس باشد که شادی عمومی در پی داشته باشد.

حسینی یادآور شد: گزارش دادن و این مسائل که ما این کار کردیم آن کار کردیم وقتی که نتیجه اش برای مردم محسوس و ملموس نباشد اثری ندارد، کارها باید طوری واضح و آشکار باشد و اقداماتی که در راستای رفع مشکلات مردم انجام می‌شود، احساس شود.

وی تاکید کرد: امیدواریم در آستانه دهه فجر اقدامات مسئولین باعث شود مردم این ایام الله را واقعاً جشن بگیرند و شاد باشند و شاد بودن مردم هم این نیست که ما چند برنامه برگزار و خواننده‌ای بیاوریم و چند دقیقه‌ای مردم را سرگرم کنیم بلکه شادی واقعی در رفع و گره گشایی از مشکلات مردم است.

امام جمعه دیر بیان کرد: در ایام الله دهه فجر که ما باید به یاد امام و شهدا باشیم حتماً نباید برنامه‌های مبتذل به نام بزرگداشت ایام الله در شهرستان انجام شود.

وی با گرامیداشت دهه فجر و یاد امام و شهدای انقلاب، خاطرنشان کرد: زمانی به عالمان دین و روحانیت این گونه القا می‌کردند که برای حفظ قداست خود در سیاست دخالت نکنید، اخیراً هم شاهدیم بعضی از آخوندها تحت تأثیر فضای عمومی و رسانه‌ای همین حرف‌ها را تکرار می‌کنند که همان تز استعمار پیر انگلیس است.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما مردمی بود و نباید نقش آنها را نادیده گرفت، تاکید کرد: در دهه فجر باید شخصیت امام را پاس بداریم و نقش تأثیرگذار امام و مراجع و علما و روحانیت و نقش بی بدیل مردم مؤمن و معتقد و غیرتمند و ایثارگر را گرامی داریم.

حسینی با تاکید بر پرداختن به اصول و اهداف انقلاب در دهه فجر، ابراز کرد: امروزه در فضای مجازی و داخل و خارج از کشور رژیم طاغوت را برای نسل جوانی که آن دوران سیاه را ندیده‌اند، بزک می‌کنند، بنابراین در این ایام باید نسبت به دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری و جهاد تبیین انجام دهیم و جلسات هدفمند و هدایت شده برگزار شود.

وی با بیان اینکه این ملت بیش از ۶ سال است که در معرض هجوم وحشیانه اعتلاف سعودی-اماراتی با حمایت همه جانبه رژیم صهیونیستی و آمریکای غدار و کشورهای غربی است افزود: انقلاب اسلامی از ابتدای شکل گیری تا الان با وجود جنگ تحمیلی و تحریم‌های دشمن و جنگ نرم در ابعاد مختلف مادی و معنوی دستاوردهای بزرگی داشته است که باید برای نسل جوان تبیین شود.

حسینی عنوان کرد: این کشور در محاصره اقتصادی و دارویی و غذایی و گلوله باران مناطق مسکونی و مراکز غیر نظامی قرار دارد.

وی با بیان اینکه حیثیت دشمنان اسلام بر باد رفته است، افزود: به عنوان مسلمان جنایات متجاوزان به ملت یمن را محکوم و از مردم مظلوم یمن حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار