به مناسبت سالروز شهادت شهید باقری منتشر شد؛

تحلیل شهید باقری از معنای «صلح» مدنظر انقلاب اسلامی

شهید باقری میان همرزمان خود گفت: آمریکایی‌ها جنگ راه می‌اندازند برای اینکه جوان‌های مسلمان و حزب‌اللهی ما را از بین ببرند و در درازمدت بتوانند بر اسلام مسلط شوند.
کد خبر: ۵۰۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶ - 29January 2022

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید «غلامحسین افشردی» معروف به «حسن باقری» از فرماندهان جوان دفاع مقدس است که در عملیات‌های «فتح‌المبین»، «رمضان» و «بیت‌المقدس» نقش مؤثر و فعالی داشت.

وی در دفاع مقدس جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران بود. شهید باقری روز ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۱ در جمع رزمندگان اسلام در بحبوحه عملیات رمضان در قرارگاه کربلا درباره ماهیت صلح مدنظر انقلاب اسلامی سخن به میان آورد. گویی این سردار رشید اسلام ۳۹ سال پیش دستکش مخملی آمریکا را پیش‌بینی کرده بود که هیچ‌گاه بر این غده سرطانی نمی‌توان اعتماد کرد.

آنچه در ادامه می‌شنوید، سخنان منتشر نشده شهید حسن باقری است که مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس این صوت تاریخی را به مناسبت سالروز شهادت این سردار سپاه اسلام در نهم بهمن‌ سال ۱۳۶۱ برای نخستین بار منتشر کرد:

«باید یادمان باشد که جنگ چیز خوبی نیست، یعنی اینطور نیست که ما جنگ را دوست داشته باشیم یا آنکه دوست داشته باشیم همیشه جنگ و درگیری باشد. ما دوست داریم صلح بشود، ولی چه صلحی؟ صلحی که اسلام حفظ باشد، صلحی که آمریکایی نباشد اما جنگ را چه کسی راه می‌اندازد؟

آمریکایی‌ها جنگ راه می‌اندازند برای اینکه جوان‌های مسلمان و حزب‌اللهی ما را از بین ببرند و در درازمدت بتوانند بر اسلام و کشورهای اسلامی مسلط شوند. حواسمان به این هم باید باشد که همه‌ چیز را علیه آمریکایی‌ها یاد بگیریم تا فردا اگر ما یک تعدادی شهید دادیم، اینها فکر نکنند دیگر چیزی بلد نیستیم و دیگر جوان نداریم.»

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها