یادداشت/ شهاب شعبانی‌نیا

استیصال مستکبران جهان در برابر رهروان مکتب سلیمانی

اگر زمانی مستکبران با یک سردار سلیمانی مواجه بودند، امروز میلیون‌ها سردار سلیمانی را در برابر خود می‌بینند و توان مواجهه با خیل عظیم دلدادگان مکتب سلیمانی را ندارند.
کد خبر: ۵۰۳۱۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۱:۵۰ - 30January 2022

گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس- شهاب شعبانی‌نیا؛ «شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است»؛ این کلام معروف امام خمینی (ره) درباره شهیدان بیانگر جایگاه والای شهید نزد پروردگار، اهمیت زیارت مزار شهدا و مهم‌تر از آن، ضرورت تداوم راه این مردان حق است.

تأثیری که شهادت بر جامعه و حتی فراتر از آن بر مسائل جهانی می‌گذارد، در سخن اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی نمود پیدا می‌کند؛ آنجا که ایشان با اشاره به تبدیل شدن شهید سلیمانی به الگو و قهرمان جوانانِ دنیای اسلام و منطقه، گفتند: امروز سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به‌نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌که برخی به درستی گفته‌اند، «شهید سلیمانی» برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار سلیمانی» است.

ایشان همچنین برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آن‌ها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و این شهید والامقام را یک واقعیت ماندنی و تا ابد زنده، خواندند. [۱]

حضرت امام خامنه‌ای، مراسم‌های عظیم تجلیل از شهید سلیمانی در کشور‌های اسلامی را نیز نمونه‌ای از علاقه و تعصب و پشتیبانی امت اسلامی از جمهوری اسلامی، از شرق آسیا تا غرب آفریقا برشمردند. [۲]

سرلشکر «سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران نیز در سخنانی، تأکید کرده است که گرایش جوانان بعد از شهادت قاسم به جهاد بیشتر شده است.

اثرگذاری مردان حق در سطح جامعه، پس از شهادتشان به مراتب از زمان حیات آن‌ها بیشتر است؛ زیرا شهدا در زمان و مکان محصور نیستند و تفاوت شهید با اشخاص عادی در همین نکته است.

سفر هفته‌ی گذشته‌ی نگارنده و حضور ۱۲ ساعته در کرمان در جوار مزار مطهر سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، موارد فوق را بیش از پیش در نظرم تداعی کرد؛ چرا که به عینه می‌شد حضور خیل مشتاقان فرهنگ ایثار و شهادت و عشاق شهدا را در این مکان مقدس ملاحظه کرد.

مسافران بسیاری از جای جای ایران اسلامی در سرمای گزنده و با طی کردن راهی طولانی، خود را به مرقد مطهر شهید سلیمانی رسانده بودند تا بار دیگر با آرمان‌های سیدالشهدای مقاومت تجدید میثاق کرده و پای‌بندی خویش را به مکتب سلیمانی اعلام کنند.

این مکان، مرقد یکی از همان امامزادگان عشق است که اهل یقین در هر زمانی بر گرد آن طواف می‌کنند و در این زمین مقدس، راهی به سوی آسمان می‌جویند.

سردار سلیمانی پس از شهادتش، تکثیر شد به این معنی که راه، روش و منش او در بین جمع کثیری از مردم چه ایرانی و چه سایر ملل منطقه، ساری و جاری شد و اگر زمانی مستکبران فقط با یک سردار سلیمانی مواجه بودند، امروز میلیون‌ها سردار سلیمانی را در برابر خود می‌بینند و توان مواجهه با خیل عظیم دلدادگان مکتب سلیمانی را ندارند.

راه شهید سلیمانی تا رسیدن به سرمنزل مقصود ادامه می‌یابد و سرانجام طومار زندگی ننگین مستکبران عالم را درهم می‌پیچد.

۱- بیانات در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی
۲- بیانات در دیدار تصویری با جمعی از قشر‌های مختلف مردم قم

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار