فرمانده سپاه تهران بزرگ خبر داد؛

برگزاری ۳۵۰۰ جشن محله‌محور به مناسبت دهه فجر/ اجرای رزمایش گسترده کمک مؤمنانه

سردار «حسن‌زاده» از برگزاری سه هزار و ۵۰۰ جشن محله‌محور در مساجد، مدارس، ادارات و کارخانجات به مناسبت بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خبر داد.
کد خبر: ۵۰۳۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱ - 31January 2022

سردار حسن‌زادهبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسن حسن‌زاده» فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز (دوشنبه) در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه فجر، اظهار داشت: بعد از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی و علی‌رغم همه توطئه‌های دشمنان و منافقین که تلاش می‌کردند تا در همان روز‌های اول، انقلاب اسلامی را زمین‌گیر و ایران را محور شرارت معرفی کنند، امروز همه دنیا شاهد است که انقلاب اسلامی درخت تناوری شده که ریشه‌های آن در سراسر جهان گسترش یافته است.

وی افزود: علاوه بر این، ایدئولوژی انقلاب اسلامی نیز که به‌عنوان نظریه مقاومت شناخته می‌شود، مهم‌ترین راهبردی است که ملت‌های مظلوم آن را انتخاب می‌کنند و با استفاده از تجربیات این انقلاب مقابل نظام سلطه می‌ایستند و به پیروزی می‌رسند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) ادامه داد: امروز کشورمان قوی است و جهان با انقلاب اسلامی پویا و فراگیر مواجه است.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: بر خلاف تلاش‌های استکبار، ایران مقتدر و رو به رشد است و حتی در خیلی از حوزه‌ها مانند موشکی، علمی، پزشکی، نانو و هسته‌ای در رتبه‌های بالا قرار داریم.

وی خاطرنشان کرد: امروز بر کسی پوشیده نیست که انقلاب اسلامی و نگرش ما در زمینه مقاومت مقابل استکبار، الگویی‌ ثمر‌بخش است و به همین دلیل، آمریکا و اسرائیل تنها کابوس‌شان این تفکر و صدور آن است.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: آنچه مسلم است در این‌ مدت روز به روز شاهد رشد و قوی‌شدن ایران اسلامی و در مقابل، پذیرش شکست‌های پی‌ در پی منافقین و استکبار جهانی بوده‌ایم؛ لذا آن‌ها از این پیروزی‌ها آن قدر عصبانی شده‌اند که در پی ضربه زدن به این‌ انقلاب هستند؛ البته آن‌ها رو به سقوط و در حال انزوای جهانی هستند؛ زیرا روابط ایران با سایر کشور‌ها در حال توسعه است.

سردار حسن‌زاده سپس در تشریح برنامه‌های سپاه تهران بزرگ به مناسبت گرامیداشت دهه فجر گفت: امسال در دهه فجر شاهد برگزاری سه هزار و ۵۰۰ جشن در هزار مسجد، هزار و ۵۰۰ مدرسه و بیش از هزار اداره و کارخانه خواهیم بود؛ همچنین برگزاری جشن‌های میدانی و خیابانی در ۱۱۰ میدان و بوستان از دیگر برنامه‌های ویژه این ایام است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) همچنین از اجرای رزمایش گسترده کمک مؤمنانه در پانزدهم بهمن خبر داد و افزود: در این رزمایش ۱۱۰ هزار بسته معیشتی به همراه ۳۱۳ سری جهیزیه توسط هزار خودرو حمل و توزیع خواهد شد؛ البته در این رابطه مرحله دیگری نیز پیش‌بینی شده که در شب عید نوروز خواهد بود.

وی ادامه داد: رژه موتوری در ۱۲ بهمن از فرودگاه تا بهشت زهرا (س)، اجرای عملیات‌های جهادی و محرومیت‌زدایی ۱۰ روزه در محله هرندی با کمک سایر دستگاه‌ها که ۳۵ نوع خدمت ارائه خواهد شد، نورافشانی در هزار و ۲۲ نقطه در ساعت ۲۱ شامگاه ۲۲ بهمن، برگزاری مسابقه کتابخوانی، بازخوانی خیانت‌های رژیم پهلوی و تبیین دستاورد‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی، برگزاری جشنواره سرود توسط ۵۰ گروه، استقرار ۸۰ ایستگاه فرهنگی و تبلیغی در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و اعزام کمک‌های مردمی برای مناطق سیل‌زده، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای این ایام است.

سردار حسن‌زاده اضافه کرد: به مناسبت سالگرد تأسیس تیپ محمد رسول الله (ص) که در ۱۷ بهمن این تیپ ۴۰ ساله شده و به‌عنوان تکیه‌گاهی برای مجموعه نظام شناخته می‌شود، نیز ویژه‌برنامه‌هایی خواهیم داشت؛ زیرا این تیپ در طول دفاع مقدس تاکنون بیشترین فرمانده شهید را در کشور تقدیم انقلاب اسلامی کرده و حتی در دفاع از حرم نیز دو فرمانده‌ی آن به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ همچنین درخصوص اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده به‌مناسبت دهه فجر با توجه به گسترش کرونا، عنوان کرد: بیشتر برنامه‌های در نظر گرفته شده در فضای باز و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود؛ اما در خصوص برنامه‌های ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن، اجرای آن‌ها با نظر ستاد مقابله با کرونا خواهد بود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار