پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی تأکید کرد؛

نقش مؤثر «جهاد تبیین» در امیدبخشی به جامعه

حجت‌الاسلام راجی گفت: یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین است که اولویت مهمی تلقی می‌شود. امروز باید بتوانیم به‌درستی تبیین کنیم تا امید در جامعه اتفاق بیفتد و حرکت عمومی آغاز شود.
کد خبر: ۵۰۴۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ - 04February 2022

جهاد تبیین برای امیدبخشی به جامعه در اولویت است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسین راجی» مدیر مؤسسه سعدا و پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، به تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی و اهمیت جهاد تبیین پرداخت و اظهار داشت: یکی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی دستور جهاد تبیین است که اولویت بزرگ و مهمی تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: امروز باید بتوانیم به درستی تبیین کنیم تا امید در جامعه اتفاق بیفتد؛ چرا که اگر امید در جامعه حاصل شود، حرکت عمومی نیز آغاز خواهد شد.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، شش دلیل برای امید به آینده نظام و کشور وجود دارد که اولین نکته مهم و امیدبخش نظام، نصرت الهی است. تاریخ نشان می‌دهد هر جا ما دین خدا را یاری کرده‌ایم، خدا نیز ما را یاری کرده است.

راجی اضافه کرد: چه کسی تصور می‌کرد بتوانیم شاه را از کشور خارج کنیم؟ اما با یاری خدا این امر محقق شد؛ همچنین درباره هشت سال دفاع مقدس آیا کسی فکر می‌کرد که بتوانیم بر قدرت نصف جهان پیروز شویم؟ اما در شرایطی که بلوک شرق و غرب و تحریم شده بودند و در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستادند، خدا ما را یاری کرد چرا که ما نیز در راه یاری دین خدا بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: همچنین در بحران‌های مختلف در چهل سال کمک‌های خداوند متعال را شاهد بوده‌ایم. در آینده هم این‌چنین خواهد بود؛ اگر ما دلسرد نشویم و در این مسیر راه خود را ادامه دهیم، خدا نیز ما را یاری خواهد کرد.

راجی تصریح کرد: دومین نقطه امیدبخش دستاورد‌های بی‌شماره ۴۳ سال گذشته است در این سال‌ها دستاورد‌های بزرگی داشته‌ایم که بسیاری از آن‌ها در دنیا سرآمد بوده است، باید در نظر داشته باشیم که ما از هیچ شروع کردیم؛ چرا که در دوران پهلوی و قاجار و عقب نگه داشته شده بودیم، اما در سال‌های پس از انقلاب اسلامی در ابعاد مختلف دستاورد‌های بیشماری به دست آورده‌ایم.

راجی ادامه داد: چهل سال پیش ما ناامن‌ترین کشور دنیا بودیم؛ ۱۷ هزار نفر شهید ترور در کشور داشته‌ایم. رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، عالی‌ترین مقام قضائی، چندین نماینده مجلس، وزرا و استانداران کشور ترور شدند و بسیاری از اندیشمندان و مغز‌های متفکری همچون شهید مطهری و شهید مفتح به شهادت رسیدند، اما امروز به اذعان کارشناسی‌های خارجی، امن‌ترین کشور در ناامن‌ترین نقطه دنیا هستیم.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی عنوان کرد: همچنین در تولید علم از سه درصد تولید علم منطقه به ۳۳ درصد رسیده‌ایم و در شرایطی که ۲۰ سال پیش تنها کمتر از ۰/۰۷ درصد از تولید علم دنیا را داشتیم، امروز با افزایش چندین برابری این عدد به ۲ درصد رسیده است.

وی سپس بیان کرد: بیشترین مشکلات کشور در هشت سال اخیر پیش آمد که بیشترین فاصله را با آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی گرفته بودیم، مشکل از انقلاب نبود، بلکه مشکل تفکر غرب‌گرایی بود که بر کشور حاکم شده بود و فقر را به شدت افزایش داد.

راجی اظهار داشت: سومین نقطه امیدبخش، به سلامت عبور کردن از بحران‌های پیچیده ۴۰ سال اخیر است که در این سال‌ها برای ما اتفاق افتاد؛ بحران‌هایی که اگر برای سایر کشور‌ها اتفاق می‌افتادند، یکی از آن‌ها برای ثابت شدن آن حکومت‌ها کفایت می‌کرد.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی تصریح کرد: بحران‌های سیاسی مثل اقدامات تجزیه‌طلبانه، بحران‌های نظامی همچون ایجاد ناامنی در منطقه و هشت سال دفاع مقدس، بحران‌های فرهنگی، بحران‌های اقتصادی و تحمیل پیچیده‌ترین و ظالمانه‌ترین تحریم‌ها، بحران‌های امنیتی در کشور و ترور‌ها و عملیات‌های پیچیده و بحران‌های بین‌المللی از مسائلی بوده‌اند که در دشمنان در این سال‌ها به وسیله آن‌ها تلاش کردند تا انقلاب را زمین بزنند.

وی تأکید کرد: با این وجود ما از همه این بحران‌ها به سلامت عبور کردیم، امروز قدرت ما بسیار بیشتر از ۴۰ سال گذشته شده است و تجربه بسیار زیادی در عبور از بحران‌ها داریم.

راجی عنوان کرد: چهارمین نکته‌ای که امید ما را به آینده بیشتر می‌کند، افول دشمن است؛ این حرف من نیست، بلکه فرمایش مقام معظم رهبری است که کارشناسان خارجی نیز به آن اذعان داشته‌اند.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی ادامه داد: نقطه پنجم امیدبخش این کشور، ظرفیت‌هاست. ما ظرفیت‌های بسیاری داریم که طبق گفته رهبر انقلاب، ایران رتبه اول در استفاده نکردن از ظرفیت‌ها را دارد و این غفلت باید اصلاح شود.

حجت‌الاسلام راجی در پایان خاطرنشان کرد: ششمین و آخرین نقطه امیدبخش این است که مشکلات کشور راه‌حل دارد و راه‌حل آن داخل است. بیکاری، تورم، کاهش ارزش پول و سایر مشکلات اقتصادی یک راه بیشتر ندارد و آن جهش تولید در داخل کشور است، راهی که کشور‌های دنیا مثل بریتانیا، آمریکا، کره و سایر کشور‌ها پیش گرفتند و از این طریق توانستند پیشرفت کنند.

انتهای پیام/ 911

نظر شما
پربیننده ها