یادواره شهید «نوراحمد ندایی» در تربت جام برگزار شد

یادواره شهید جاویدالاثر اهل سنت «نوراحمد ندایی» در تربت جام برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵ - 05February 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تربت جام، همزمان با دهه فجر آیین معنوی «آبروی محله» یادبود شهید جاویدالاثر اهل سنت «نوراحمد ندایی» با حضور قشرهای مختلف مردم در مسجد امام صادق (ع) تربت جام برگزار شد.

مولوی سیدمعصوم عبداللهی در این مراسم از شهدا به عنوان آبروی هر محله نام برد و اظهار داشت: شهدا با انسان‌هایی که در بستر می‌میرند فرق دارند، خداوند متعال می‌فرماید کسانی که در راه خدا به شهادت رسیده‌اند، مرده نیستند، بلکه زنده هستند و نزد پروردگارشان روزی می‌خورند.

وی با بیان اینکه خانواده شهدا کوه صبر هستند و بهشت پاداش آنها خواهد بود، خاطرنشان کرد: براساس آیات قرآن کریم خداوند مؤمنین را از راه‌های مختلف مورد امتحان قرار می‌دهند که صابرین و کسانی که در برابر سختی‌ها مقاومت می‌کنند و خستگی‌ناپذیر هستند از آزمون الهی سربلند بیرون می‌آیند.

مولوی سیدمعصوم عبداللهی بیان داشت: کسی که به بهشت برود و نعمت‌های بهشتی را ببیند حاضر نیست به دنیا بازگردد، اما شهید آرزو می‌کند به دنیا بازگردد و دوباره در راه خدا شهید شود و این خواسته شهید به سبب عزت و مقامی است که نزد خداوند متعال دارد.

وی گفت: بخشیده شدن گناهان، دیدن جایگاه خود در بهشت، نداشتن عذاب قبر، ایمن بودن از وحشت قیامت و شفاعت 70 نفر از اقوام از جمله امتیازاتی است که خداوند به شهدا داده است.

مرثیه‌سرایی، پخش کلیپ و رونمایی از پلاک افتخار شهید «نوراحمد ندایی» از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار