برادر شهید جاویدالاثر «چشمه خاور»:

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

برادر شهید «چشمه خاور» گفت: زمانی که هوشنگ به جبهه رفت، با دلاوری کامل از سپاه شوش اعزام شد و در گردان شهید دانش به عنوان تیربارچی نقش‌آفرینی کرد که نشان می‌دهد زمان و شرایط اعزام شهید به دست خدا بوده است.
کد خبر: ۵۰۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ - 08February 2022

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید جاویدالاثر «هوشنگ چشمه خاور» فرزند «عبد» روز اول فروردین ۱۳۴۲ در دزفول به دنیا آمد و روز ۱۸ بهمن ۱۳۶۱ در فکه پاسگاه وهب در ۱۹ سالگی عملیات والفجر مقدماتی به شهادت رسید. مزار وی در گلزار شهدای شوش دانیال (ع) قرار دارد. وی حین شهادت، پاسدار کمیته انقلاب اسلامی بود.

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

«مهرداد چشمه خاور» برادر شهید در مورد برادر خود اظهار داشت: در ایام دفاع مقدس همه به دنبال جهاد علیه دشمن بودند، به همین علت برادر بنده اشتیاق زیادی برای حضور در جبهه داشت، اما چون جزء کمیته پاسداران انقلاب اسلامی بود، باید طبق ضابطه به خط مقدم اعزام می‌شد، زیرا به دلیل استقبال زیاد برای اعزام در این مجموعه میان پاسداران قرعه کشی می‌کردند.

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

وی به نحوه اعزام برادر خود اشاره کرد و افزود: روزی که اعزام شهید به جبهه قطعی شد برای اجازه از پدر نزد او رفت، اما چون بنده هم می‌خواستم اعزام شوم و پدر شرط گذاشته بود که فقط یکی از شما باید به جبهه بروید، علی‌رغم اینکه من دو سال از هوشنگ کوچکتر بودم اما او فداکاری کرد و در آن سری من به خط مقدم رفتم، اما دفعه بعد او هم با دلاوری کامل از سپاه شوش اعزام شد و در گردان شهید دانش به عنوان تیربارچی نقش‌آفرینی کرد که نشان می‌دهد زمان و شرایط اعزام شهید به دست خدا بوده است.

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

برادر شهید با تاکید بر اینکه پس از ادغام بخشی از کمیته پاسداران و نیروی انتظامی، این شهید با درجه سرهنگ دوم جزء شهدای ناجا قرار گرفت، خاطر نشان کرد: انتقادی که از مجموعه‌های مسئول دارم این است که نسبت به تکریم شهید و خانواده ایشان اهتمام بیشتری بورزند، البته حمایت‌هایی صورت گرفته است اما رسیدگی به خانواده شهداء و شنیدن درد و دل آن‌ها به طوری که در شأن شهدا باشد، انجام نمی‌شود.

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

چشمه خاور ادامه داد: در آخرین خبری که از شهید شنیده‌ایم، دست برادرم زخمی شده بود و یکی از همرزمان آزاده‌اش احتمال می‌دهد که او را در بیمارستان عراق دیده است، ولی تاکنون خبری از پیکرش نیامده است.

عکس یکی از نامه‌های شهید به شرح زیر است:

برادرم را خدا به جبهه فرستاد

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار