غواص تازه تفحص شده‌ای که در 19 سالگی به شهادت رسید

روایت زندگی شهید «منصور مهدوی نیاکی» + تصاویر منتشر نشده

شهیدمنصور مهدوی نیاکی که از غواصان لشکر 25 کربلا 4 دی ماه 65 در سن 19 سالگی و در عملیات کربلای 4 به فیض شهادت رسید و پیکر پاک و مطهر وی در جریان تفحص شهدای غواص احراز هویت شد.
کد خبر: ۵۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳ - 02August 2015

روایت زندگی شهید «منصور مهدوی نیاکی» + تصاویر منتشر نشده

 به گزارش  خبرگزاری دفاع مقدس از ساری،  زندگی نامه شهید منصور مهدوی نیاکی از غواصان لشکر 25 کربلا در ادامه می آید:

در سوم فروردین ماه سال 1346 در خانوادهی متدین و پاکدامن که دل و چشم به آسمان داشتند و غیر از رضایت خداوند به چیزی راضی نبودند،کودکی به دنیا آمد که انگار هدیه نوروزی و عیدی جاودانگی از خالق هستی به پدر و مادر عاشق اهلبیت بود. نام زیبای «منصور» را بر او نهادند.

دیباچهی زندگی منصور بیانگر آینده درخشانش بود. از کودکی مودب و آرام بود که توجه داشت روابط و تعامل حسنهای با دیگران داشته باشد. دوران ابتدایی را در دبستان پستا (تقوا) و راهنمایی را در مدرسه شهید سقا علیزاده، پشت سر گذاشت و متوسطه را در دبیرستان امام خمینی (ره)آغاز نمود.

منصور فرد مستعد و خوش فکر بود و در کنار فعالیتهای درسی و آموزشی به کار هنر خوشنویسی و نقاشی و همچنین به تلاشهای ورزشی میپرداخت. در زمینه هنرهای رزمی و غواصی دوره تخصصی را گذرانده بود.

منصور در همان اوایل دوران نوجوانی به امور واجبات اهمیت ویژهای میداد و اهتمام داشت که نماز شب را اقامه نماید و در فراگیری قرآن و  علوم قرآنی گوی سبقت را برباید.

او با اعتماد راسخ مبنی بر انجام کار برای رضای خدا و دعوت دیگران به مسیر متعالی اسلامی همواره با حضوری فعال در انجمن اسلامی دانشآموزان آمل و همچنین انجمن اسلامی محل و فرماندهی پایگاه شهید محلّه  و  همینطور  همکاری در مسایل تربیتی  مدرسه، تلاش چشمگیری از خود بر جای گذاشت.

با شروع جنگ تحمیلی با وجود داشتن 16 سال سن، راهی جبهههای نور علیه ظلمت شد و در طی چهار مرحله اعزام به مناطق جنگی، به دفاع از کیان کشور و ارزشهای اسلامی برآمد و جان شیرینش را بر سر پیمان گذاشت.

شهید در مکاتبات خود اطرافیان را به ترس از خدا سفارش میکرد و از روی آوری به ضد ارزشها بخصوص مظاهر مبتذل فرهنگ غرب بر حذر میداشت و به پیروی از ارزشهای انقلاب و حفظ دستاوردهای جمهوری اسلامی تاکید نمود.

 منصور که از غواصان لشکر 25 کربلا بود در عملیات«والفجر6» و «هورالعظیم» و «کربلای4» شرکت داشت سرانجام در سن 19 سالگی در تاریخ 4/10/65 در عملیات کربلای4 به فیض شهادت رسید. پیکر پاک و مطهر شهید «منصور مهدوی نیاکی» در جریان تفحص شهدای غواص احراز هویت شده است.

تصاویر منتشر نشده این شهید بزرگوار از سالهای دفاع مقدس در ادامه می آید:

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار