مراسم سالگرد شهید حجت‌الاسلام حاج «عبدالله ضابط» در قم برگزار شد

مراسم سالگرد شهادت حجت‌الاسلام حاج «عبدالله ضابط» علمدار روایتگری، در مدرسه علمیه امام کاظم (ع) قم برگزار شد.
کد خبر: ۵۰۷۱۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ - 19February 2022

مراسم سالگرد شهید حجت الاسلام حاج «عبدالله ضابط» در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد شهادت علمدار روایتگری، حجت‌الاسلام «عبدالله ضابط» با حضور «احمد امیرآبادی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، «علی اکبر خوشگفتار مقدم» رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم و جمعی از پیشکسوتان دفاع مقدس و اعضای موسسه روایت سیره شهدا برگزار شد.

در این مراسم که سخنرانان به صورت میزگرد به ایراد سخن پرداختند، ابتدا حجت‌الاسلام «محمد مهدی ماندگاری» مدیر سابق و راوی موسسه روایت سیره شهدا طی سخنانی اظهار داشت: گفت: شهید ضابط رسالت تبلیغ و بشارت را از قرآن گرفته و آن را چشیده بود و به آن عمل می‌کرد و هرکس آیات قرآن را چشیده باشد می‌خواهد طعم آن را به مردم هم بچشاند.

وی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه افزود: انسان برای انجام جهاد تبیین باید از سه چیز بگذرد؛ اول از گناه، دوم از تعلقات دنیوی و سوم از جان خود و شهید ضابط در یک سال در حدود ۳۰۰ مدرسه روایتگری کرد.

ماندگاری با بیان اینکه تلاش حداکثری، توکل و توسل از خصوصیات شهید ضابط بود، ادامه داد: این شهید بزرگوار زمان‌های طولانی خانواده خود را نمی‌دید؛ برای روایتگری از غرب به شرق کشور سفر می‌کرد و در راستای جهاد تبیین از حدود ۲۰ سال پیش فعالیت می‌نمود.

وی تصریح کرد: شهید ضابط سه هدف برآورده کردن نیاز فوری، کوتاه مدت و بلند مدت جامعه را دنبال می‌کرد؛ ارائه امید به جامعه و نشان دادن نیمه پر لیوان جمهوری اسلامی در مقابل ارائه قسمت نیمه خالی توسط دشمن، معنویت افزایی در جامعه و تربیت مبلغ از اهداف این شهید والامقام بود.

ماندگاری در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز نزدیک به ۸۰ هزار مسجد کشور امام جماعت تراز انقلاب ندارد و اگر ارتباط مسجد، خانه و مدرسه را برقرار کنیم، برای آینده انقلاب کاری کرده ایم.

در ادامه، «مصطفی ضابط» فرزند شهید ضابط گفت: تخصص اصلی پدر روایتگری بود و من سال‌ها فکر کردم چه تخصصی داشته باشم تا به درد سرباز امام زمان (عج) بخورم و متوجه شدم بهترین تخصص، فرمان پذیری است و پدر تخصص گریز بود، ولی هرجا که احتیاج بود به میدان می‌آمد و فعالیت می‌نمود.

سردار «عظیم ابراهیم پور» مسئول ستاد قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه کل کشور نیز در این مراسم ابراز داشت: اولین دوره آموزش روایتگری دانشجویی حدود سال ۷۸ بود که با شهید عبدالله ضابط آشنا شدیم؛ این شهید عزیز در برنامه‌ها با همه افراد از قشر‌های مختلف ارتباط می‌گرفت و به صورت خستگی ناپذیر در طرح ولایت، خط امام، دانشگاه‌ها و مدارس مختلف به صورت خستگی‌ناپذیر حاضر می‌شد.

وی ادامه داد: شهید ضابط صورتجلسات هیئت مدیره موسسه روایت سیره شهدا را سر قبر شهید زین الدین می‌برد و به ایشان گزارش می‌داد و در مشکلات از ایشان کمک می‌گرفت چرا که باور داشت شهدا زنده اند و از ما دستگیری می‌کنند؛ با همه اقشار رابطه داشت و باعث جذب آن‌ها به سیر و سلوک شهدا می‌شد.

ابراهیم پور با بیان اینکه روحانیون شهید مدافع حرم حجج اسلام محمدحسین دهقان و محمد مهدی مالامیری از شاگردان شهید ضابط بودند، عنوان کرد: امروز اگر آن شهید حاضر بود، راوی جهاد تبیین بود و نسل جدید را با شهدای جدید همچون شهدای هسته‌ای و فناوری همچون شهید فخری زاده و ... آشنا می‌کرد.

وی با نقل خاطرات و کراماتی از شهید ضابط ادامه داد: شهید ضابط شهید جهاد تبیین بود و یقین داشت که شهید می‌شود و غسل شهادت می‌کرد؛ عده‌ای بعد از شهادت صاحب مقام می‌شوند، اما شهید ضابط قبل از شهادت روایتگر پیام معصومین (ع) بود..
حجت الاسلام و المسلمین «حسین جوشقانیان» مدیر موسسه روایت سیره شهدا نیز در این مراسم گفت: شهید ضابط روضه خوان و منبری نبود، ولی با نفوذ کلام خود در چند دقیقه سخنرانی و روایتگری، حس و حال زائران و جمعیت مخاطب را دگرگون می‌ساخت.

وی خاطرنشان کرد: شهید ضابط بعد از ۱۸ جلسه روایتگری با خستگی مفرط همچنان آنچه در توان داشت در جلسه روایتگری نوزدهم ارائه می‌کرد؛ زندگی شهید ضابط صددرصد شهدایی بود و هرچه می‌گفت از شهدا بود؛ باور داشت که من کاره‌ای نیستم و همه از عنایات خداست و در توسل بسیار فوق العاده بود.

این مراسم با مرثیه سرایی ابوذر بوکافی و حضور متبرک پرچم حرم سیدالشهدا (ع) همراه بود و در حاشیه مراسم، نمایشگاهی از تصاویر شهید ضابط و کتاب‌های موسسه روایت سیره شهدا برپا شد.

همچنین در پایان این مراسم، حاضران سخنان یکی از داوران جشنواره فیلم فجر را نسبت به قبح شکنی ازدواج سفید، محکوم کردند.

حجت الاسلام عبدالله ضابط در سال ۱۳۷۹ به همراه دوستانش اقدام به تشکیل گروه تفحص سیره شهدا نمود و از هیچ فعالیتی در مسیر احیاء فرهنگ شهادت دریغ نمی‏ کرد.

وی روز ۲۹ بهمن سال ۱۳۸۲ هنگام بازگشت از مراسم بزرگداشت شهدای بابل، در حادثه رانندگی به خیل عظیم شهدا پیوست و در جوار مضجع شریف امام رضا (ع) در بهشت ثامن الائمه (ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها