درخواست دادستان برای افزایش نظارت‌های میدانی بر بازار

صالحی خواستار حضور میدانی دستگا‌های متولی و افزایش گشت‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها شد و گفت: باید افزایش نظارت‌ها و کنترل بازار به گونه‌ای باشد که مردم نتایج حاصل از نظارت‌ها را از نزدیک احساس کنند.
کد خبر: ۵۰۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ - 27February 2022

درخواست دادستان برای افزایش نظارت‌های میدانی بر بازاربه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «علی صالحی» دادستان تهران در جلسه بررسی و نظارت بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال از معاونان خود خواست در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حفظ حقوق عامه پیگیر عملکرد سازمان‌های متولی و افزایش نظارت‌های میدانی برای پیشگیری از گرانفروشی و احتکار کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی برای ایام نوروز باشند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه نظارت بر بازار ضعف‌های جدی وجود دارد، یادآور شد: بخشی از مشکلات ناشی از ترک فعل‌ها و در بعد نظارتی دستگاه‌های متولی است.

دادستان تهران خواستار حضور میدانی دستگا‌های متولی و افزایش گشت‌های مشترک برای نظارت بر قیمت‌ها شد و تاکید کرد: باید افزایش نظارت‌ها و کنترل بازار به گونه‌ای باشد که مردم نتایج حاصل از نظارت‌ها را از نزدیک احساس کنند.

صالحی در بخش دیگری از اظهارات خود بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت‌های نیرو‌های آموزش دیده و همچنین فعال‎سازی درگاه‌های پاسخگویی برای اعمال نظارت مردمی و استفاده از امکانات دستگاه‌های متولی تاکید کرد و ادامه داد: در این راستا ضروری است گشت‌های مشترک با حضور دستگاه‌های نظارتی، سازمان‌های متولی و نیرو‌های بسیج مردمی و معاونین و نماینده دادستانی در هر ناحیه از تهران افزایش یابد.

وی همچنین خواستار نظارت کامل و مستمر دستگاه‌های متولی و نظارتی بر انبار‌های عمومی کالا و همین طور گمرکات شد و تاکید کرد؛ با این دسته از اقدامات کالا‌های اساسی به موقع و با قیمت مناسب توزیع و به دست مردم می‌رسند.

صالحی بر لزوم نظارت بر قیمت‌های درج شده بر کالا‌ها بویژه در فروشگاه‌ها و همچنین قیمت گذاری کالا‌ها از مرحله تولید تا توزیع تاکید کرد و ادامه داد: باید نظارت‌ها به نحوی باشد که سهم سود تولید کننده و سود واسطه‌ها در قیمت تمام شده برای مصرف کننده نهایی مشخص شود، تا کالا با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.

وی از دبیرخانه‌ی خود خواست تا با اخذ نظرات دستگاه‌های متولی، برنامه عملیاتی سالانه‌ای تنظیم و گزارش عملکرد دستگاه‌ها به طور مستمر دریافت و بررسی شود.

در این جلسه ضابطان قضائی و نمایندگان سازمان‌های صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و اتاق اصناف ایران هم دیدگاه‌ها، اقدامات و برنامه‌های خود در زمینه تنظیم بازار شب عید را مطرح کردند.

جلسه بررسی و نظارت بر تولید و توزیع کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی مردم در ایام پایانی سال مصوباتی داشت که شامل افزایش تعداد تیم‌های بازرسی نسبت به تشکیل فرایند نظارتی بر بازار از سوی نهاد‌های ذی ربط، ارائه آموزش‌های لازم به نمایندگان حاضر در تیم‌های بازرسی به منظور اثر بخشی بر نظارت بر بازار، نظارت مستمر وزارت صنعت معدن و تجارت نظارت فرایندی بر روند توزیع کالا (مخصوصاً کالا‌های اساسی و مایحتاج عمومی) هم بصورت هوشمند و سیستمی و هم بصورت میدانی و پیگیری نتایج در پایان هر هفته و اعلام به دادستانی تهران، اعلام قیمت کالا‌های اساسی و مایحتاج مردم از سوی سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان به تیم‌های بازرسی و اعلام به دادستانی و نهاد‌های نظارتی و تشکیل تیم‌های بازرسی در تمام مناطق تهران با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی و متولی در طول سال، مخصوصاً در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان و نظارت بر توزیع است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار