رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن است

موسی‌پور گفت: جهاد تبیین، خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن و پاتکی برای مقابله با جنگی است که علیه ما آغاز شده، لذا استفاده از ابزار و زبان هنر وظیفه اصلی ما است.
کد خبر: ۵۱۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۲ - 09March 2022

«جهاد تبیین» خنثی‌کننده تهاجم ترکیبی دشمن استبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «محمدحسین موسی‌پور» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در همایش رؤسا و سرپرستان دفاتر استانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی که از طریق ارتباط تصویری برگزار شد، اظهار داشت: در شرایط کنونی که در مواجهه با هجمه سنگین تبلیغاتی روانی قرار داریم، باید با تمام توان و ظرفیت وارد ساحت مقابله شویم و به این باور برسیم که توان ما به اندازه امکانات ما نیست، بلکه به اندازه تلاش، توکل و توجه ما به ذات باری تعالی و به اندازه اخلاصی است که در کار‌ها از خود نشان می‌دهیم. اگر اینطور باشد فعالیت‌های ما با برکت شده و ضریب مضاعف خواهد یافت و بازتاب، پژواک، عمق و دامنه تاثیرگذاری بیشتری پیدا خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه برای نیل به اهداف و ترسیم نقشه راه، نیازمند بازنگری و تحول اساسی در برنامه‌ها، شیوه‌ها و همچنین ابزار‌های تبلیغی هستیم. تمامی ظرفیت‌ها و دستگاه‌های تبلیغی باید متناسب با شرایط همگامی کنند؛ برنامه تحول با توجه به اسناد بالادستی، منویات مقام معظم رهبری و ظرفیت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حال تدوین است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با اشاره به انتظارات رهبر انقلاب اسلامی درخصوص مردمی شدن مراسم، بیان کرد: مردمی‌سازی یعنی حضور پرشور تمامی اقشار جامعه فارغ از سلایق سیاسی و جناحی در ارائه طرح، ایده و اجرای برنامه‌های مراسم و مناسبت‌ها.

موسی‌پور اضافه کرد: نهاد شورا یک مجموعه ولایی است، نه حزبی و سیاسی. هنر اصلی متولیان مراسم، به میدان آوردن تمامی اقشار مختلف مردم از تمامی گرایش‌ها و سلایق است. این شورا باید اهتمام خود را به جذب حداکثری اقشار مختلف جامعه و همه کسانی که دل در گرو نظام، انقلاب و رهبری دارند، معطوف کند تا با همبستگی و وحدت بین گروه‌های مختلف، شاهد تبلور وفاق ملی در برگزاری مناسبت‌ها باشیم.

وی بخش دیگری از تحول را منوط به طراوت و تازگی بخشیدن به مراسم و مناسبت‌ها با استفاده بهینه از ابتکارات، طرح‌ها و ایده‌های نو با بهره‌مندی از توان نخبگان و صاحبان فکر و ایده دانست و تاکید کرد: توجه ویژه به دو قشر جوانان و بانوان به عنوان هدف اصلی جنگ روانی دشمن، حائز اهمیت بوده و طراحی ما باید در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمن باشد و در تولید محتوا به نیاز‌های اساسی این دو قشر توجه داشته باشیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه جهاد تبیین یک وظیفه همگانی است، تصریح کرد: همه ارکان و اجزای نظام به ویژه دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغی، در خصوص جهاد تبیین وظیفه مضاعف دارند. صرف پرداخت شکلی و تبلیغی و طرح عنوان مکرر جهاد تبیین و فرصت‌سوزی به بهانه تبیینِ «جهاد تبیین»، اثر مثبتی را به دنبال نخواهد داشت. عرصه اقدام در ابعاد و گفتار مقام معظم رهبری روشن است و دستگاه‌ها باید در ساحت اجرا ورود و مجاهدت کنند.

موسی‌پور با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد افراد جامعه ما دوران انقلاب و قبل آن را درک نکرده‌اند، تاکید کرد: با بحث و بررسی در جلسات هیئت اندیشه‌ورز شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، مقرر شد راویان انقلاب همانند راهیان نور به روایتگری دوران انقلاب بپردازند تا با پاسخ‌دهی مناسب و منطقی به ابهامات و شبهات، شاهد تبیین دستاورد‌های سترگ انقلاب اسلامی در اذهان جوانان باشیم.

وی تطبیق شرایط قبل با بعد از انقلاب و دستاورد‌های عظیم آن در عرصه‌های مختلف شرایط اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را نیازمند آگاهی‌بخشی دانست و افزود: تطبیق شرایط کشور با کشور‌هایی که به نوعی مشابه ما بوده‌اند، می‌تواند در مسیر جهاد تبیین برای جوانان ما بسیار حائز اهمیت باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی جهاد تبیین را خنثی کننده تهاجم ترکیبی دشمن برشمرد و گفت: برنامه‌هایی که ما در خصوص جهاد تبیین می‌توانیم داشته باشیم، پاتکی است برای مقابله با جنگ ترکیبی که علیه ما آغاز شده و وظیفه اصلی ما در این بخش، استفاده از ابزار و زبان هنر در کنار تبلیغات سنتی است.

موسی‌پور در پایان بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت مساجد، هیأت‌های مذهبی و تشکل‌های مردم پایه را از دیگر برنامه‌های تحولی این شورا برشمرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار