کارشناس مسائل داخلی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

پیاده سازی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف/ نقش نسل جوان در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی

ترقی گفت: نسل جوان همان ایمان، اراده، عزم و اعتقادی که نسل قبلی به انقلاب و آرمان‌های آن داشتند را داشته باشند تا بتوانند ضمن ایثار و فداکاری در مسیر حرکتشان در گام دوم آماده تحمل فشار‌ها و مشکلات مسیر باشند و با عزمی راسخ بدون هیچ‌گونه تردید و شبهه‌ای نسبت به آینده در این مسیر گام بردارند.
کد خبر: ۵۱۱۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۱ - 21March 2022

ایا جهاد تبیین را در عرصه‌های مختلف پیاده سازی کردیم؟«حمیدرضا ترقی» کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس درباره گام دوم انقلاب که مخاطبینش جوانان هستند بر این باور است که نسل جوان همان ایمان، اراده، عزم و اعتقادی که نسل قبلی به انقلاب و آرمان‌های آن داشتند را داشته باشند تا بتوانند ضمن ایثار و فداکاری در مسیر حرکتشان در گام دوم آماده تحمل فشار‌ها و مشکلات مسیر باشند و با عزمی راسخ بدون هیچگونه تردید و شبهه‌ای نسبت به آینده در این مسیر گام بردارند.

نماینده مجلس دهم در ادامه پیرامون جهاد تبیین که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارند به ارائه نظراتی پرداخت.

تحلیل شما روی بحث جهاد تبیینی که اخیرا رهبری هم عنوان فرمودند، چیست؟

به نظر می‌رسد در برابر تهاجم گسترده‌ای که دشمن طی یکی دو سال اخیر شروع کرده که این تهاجم حاوی شبهه پراکنی و ایجاد تردید در مبانی و شکل گیری انقلاب اسلامی همچنین در موفقیت‌های جمهوری اسلامی است که در واقع دارد تلاش می‌کند که نقاط ضعف را پررنگ و برجسته کند و نقاط قوت و مثبت نظام جمهوری اسلامی، خدمات و دستاورد‌های آن را کمرنگ کند و در تحلیل وضعیت گذشته و رژیم گذشته سعی می‌کند با بزک کردن رژیم ستم شاهی و سفاک پهلوی بدبینی نسل جوان را نسبت به آن رژیم کاهش دهد. حتی با بزک کردن امریکا و قدرت‌های استکباری و جایگزین کردن یکسری تبلیغات غیرواقعی از غرب ذهن نسل جوان را نسبت به دشمنان اصلی خودش دچار تردید کند. در چنین شرایطی رهبری جهاد تبیین را برای روشنگری و افشا این نوع تبلیغات و زدودن غبار‌هایی که مانع دیدن دستاورد‌های انقلاب اسلامی می‌شوند را مطرح کردند و از همه نخبگان، مسئولین، صدا و سیما و رسانه‌ها خواستند که با این حرکت جهادی به مقابله با دشمن بپردازند و این نوع تبلیغات دشمن را خنثی کنند.

با توجه به صحبتی که فرمودید جهاد تبیین در ۴۰ سال دوم انقلاب اسلامی چه نقشی را می‌تواند ایفا کند؟

یکی از مؤلفه‌های حرکت جهادی و انقلابی در گام دوم انقلاب اسلامی برای نسل جوان کشورمان که می‌خواهند شانه شان را زیر بار مسئولیت‌های آن بدهند تا انقلاب را در مسیر اهدافش پیش ببرند و مراحل بعدی انقلاب را طی کنند و آن را به هدف نهایی اش برسانند این است، نسل جوان همان ایمان، اراده، عزم و اعتقادی که نسل قبلی به انقلاب و آرمان‌های آن داشتند را داشته باشند تا بتوانند ضمن ایثار و فداکاری در مسیر حرکتشان در گام دوم آماده تحمل فشار‌ها و مشکلات مسیر باشند و با عزمی راسخ بدون هیچگونه تردید و شبهه‌ای نسبت به آینده در این مسیر گام بردارند. طبیعتا اگر این شبهه ها، این دروغ پردازی‌ها و این لجن پراکنی‌های دشمن در ذهن این نسل اثر بگذارد و آن‌ها را دچار تردید در ادامه حرکت به سمت آرمان‌های انقلاب اسلامی کند ممکن است که این نسل آمادگی لازم، توان و انرژی لازم و عزم لازم را برای ادامه انقلاب نداشته باشند و انقلاب را دچار چالش و مشکل کنند. به همین خاطر طبیعتا جهاد تبیین نقش بسیار مؤثر و شتاب دهنده‌ای در افزایش انگیزه نسل جوان در گام دوم انقلاب اسلامی خواهد داشت.

با توجه به صحبت‌های شما و ان چیزی که در جامعه وجود دارد، جهاد تبیین باید در چه زمینه‌ای بیشتر شکل بگیرد، چون خیلی‌ها می‌گویند هنوز جهاد تبیین شکل نگرفته است؟

اولا شبهات زیادی در رابطه با اصل فلسفه انقلاب اسلامی دشمن ایجاد کرده که اصلا چگونه این انقلاب شکل گرفته، برای چه شکل گرفته، چه هدفی را دارد دنبال می‌کند و روی اهداف انقلاب اسلامی هم تردید‌ها و تهدید‌های گوناگون و متعددی مطرح شده است و اینکه اصلا پیشرفت ما به سمت چه نوع حکومت و چه نوع نظامی است، این‌ها همه با اختلاف نظر‌های متعددی رو به رو است که با اهداف انقلاب اسلامی کاملا مغایر است. برخی براین باور هستند، مفهوم پیشرفت این است که ما ژاپن اسلامی شویم، یکی می‌گوید کشوری غربی شویم، یکی توسعه را با تکیه به بیگانگان دنبال می‌کند، یکی توسعه را بر اساس تکیه به ظرفیت‌های داخلی دنبال می‌کند و این‌ها همه شبهه‌هایی است که در عرصه‌های گوناگون به وجود آمده است. بنابراین، ما هم آن شبهه‌هایی که در رابطه با اهداف انقلاب اسلامی، فلسفه انقلاب اسلامی و آن نقطه هدفی که جمهوری اسلامی برای آن شکل گرفته و باید به سمت آن حرکت کند را باید برطرف کنیم و هم روی شیوه‌های رشد و پیشرفت کشور که در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و... مطرح است شبهه‌ها را برطرف کنیم.

به این دلیل که اگر هرکدام از این شبهه‌ها برطرف نشوند طبیعتا جامعه را دچار سردرگمی می‌کند به همین خاطر جنگ ترکیبی که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند و دارد توسط دشمن دنبال می‌شود به این خاطر است که در جنگ نظامی جبهه دشمن مشخص است، سلاح دشمن مشخص است و کسی دچار تردید نمی‌شود که جبهه دشمن کجاست تا با آن مبارزه کنند، ولی وقتی جبهه متعدد شد، جبهه سایبری شد، جبهه فرهنگی شد، جبهه سیاسی شد، جبهه اقتصادی شد و انواع و اقسام این جبهه‌ها علیه نظام جمهوری اسلامی باز شود طبیعتا اگر افراد دقت لازم را نداشته باشند ممکن است دچار سردرگمی شوند و نتوانند در این نبرد توفیق لازم را بدست آورند لذا همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما الان به یک تهاجم ترکیبی علیه دشمن نیاز داریم که باید همه جانبه با دشمن بجنگیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار