دبیر شورای عالی امنیت ملی:

میدان و دیپلماسی ابزار‌های تولید قدرت جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ هستند

شمخانی گفت: میدان و دیپلماسی ابزار‌های تولید قدرت جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ هستند که به تناسب برای دفاع از منافع و ⁧‫امنیت ملی‬⁩ به صورت هوشمندانه به کار گرفته می‌شوند.
کد خبر: ۵۱۱۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۶ - 13March 2022

میدان و دیپلماسی ابزار‌های تولید قدرت جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ هستندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی امشب (یکشنبه) در توئیتی در پی حمله موشکی سپاه به دو مرکز موساد در اربیل نوشت: میدان و دیپلماسی ابزار‌های تولید قدرت جمهوری اسلامی ⁧‫ایران‬⁩ هستند که به تناسب برای دفاع از منافع و ⁧‫امنیت ملی‬⁩ به صورت هوشمندانه به کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: تجربه بیش از ۴۰ سال انقلاب به مردم ایران آموخته که اتکا به شرق و غرب حقوق و امنیتشان را تامین نمی‌کند. ⁧‫

وی در این توئیت از هشتگ‌های مذاکرات وین‬⁩ و همچنین تنبیه رژیم صهیونیستی‬⁩ استفاده کرده است.

به گزارش فارس، منابع رسانه‌ای عراق، بامداد امروز، از شنیده شدن صدای انفجار‌های مهیب در شهر «اربیل» واقع در منطقه کردستان عراق خبر دادند و کانال خبری «صابرین‌نیوز» به نقل از یک منبع امنیتی گزارش داد که «دو مرکز آموزشی پیشرفته متعلق به موساد اسرائیل در اربیل در شمال عراق با موشک‌های بالستیک مورد حمله قرار گرفته است».

اداره مبارزه با تروریسم در منطقه کردستان عراق نیز بامداد امروز اعلام کرد که شهر اربیل با ۱۲ موشک بالستیک که از خارج از مرز‌های عراق و به طور مشخص مرز‌های شرقی شلیک شد هدف قرار گرفت و برخی از این موشک‌ها، به ساختمان شبکه ماهواره‌ای کردستان ۲۴ اصابت کرد و این حمله هیچ تلفاتی برجای نگذاشت. وزارت داخله منطقه کردستان نیز اعلام کرد که این ۱۲ موشک که ساختمان جدید کنسولگری آمریکا در اربیل را هدف قرار داد، از بیرون مرز‌ها و شرق عراق شلیک شد و به مناطق غیر نظامی نزدیک به دفتر شبکه «کردستان ۲۴» و اطراف آن اصابت کرد.

پس از آن هم سپاه پاسداران اطلاعیه‌ای صادر کرد. در این اطلاعیه آمده است: در پی جنایات اخیر رژیم جعلی صهیونیستی و اعلان قبلی مبنی بر بی‌پاسخ نگذاردن جنایت‌ها و شرارت‌های این رژیم منحوس، شب گذشته مرکز راهبردی توطئه و شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف موشک‌های قدرتمند و نقطه زن "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت. بار دیگر به رژیم جنایتکار صهیونیستی هشدار می‌دهیم، تکرار هر گونه شرارت با پاسخ‌های سخت، قاطع و ویرانگر مواجه خواهد شد. به ملت عظیم‌الشأن ایران نیز اطمینان می‌دهیم امنیت و آرامش میهن اسلامی، خط قرمز نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بوده و به احدی اجازه تهدید و تعرض به آن را نخواهند داد.

پیش از این هم مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، نسبت به ارتکاب اقدامات شرورانه توسط این رژیم در منطقه هشدار داده بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها