حجت‌الاسلام جلیلی‌صفت در گفت‌وگو با دفاع پرس:

«مرگ بر آمریکا» ریشه در هویت انقلابی و اصول دینی ما دارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش گفت: حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات ظالمانه آمریکا است، و شعار «مرگ بر آمریکا» ریشه در هویت انقلابی و اصول دینی ما دارد.
کد خبر: ۵۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶ - 22August 2015

«مرگ بر آمریکا» ریشه در هویت انقلابی و اصول دینی ما دارد

حجتالاسلام احمد جلیلیصفت رییس سازمان عقیدتی سیاسی نهاجا در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، نظام امپریالیستی آمریکا منافع خود را در خطر دید؛ لذا برنامههای مختلفی چون کودتا، جنگ تحمیلی و انواع تحریمهای بینالمللی را برای به انزوا کشاندن ملت ایران تدبیر کرد.

وی با اشاره به پیشینه تاریخی روابط سیاسی دو کشور و روند سلطهگری آمریکا در ایران اظهار کرد: پیش از انقلاب اسلامی حضور کارشناسان و مستشاران آمریکایی در تمامی مراکز حساس کشور مشاهده میشد، و البته این حضور در مراکز نظامی ملموستر بود. در این میان مسئله تاسف برانگیز، دریافت حق ماموریت ویژهای (حق توحش) از سوی غربیها بود؛ زیرا طرف مقابل در عین بی فرهنگی و نداشتن عقبه تمدنی، ملت بزرگ ایران را به نداشتن فرهنگ و تمدن متهم میکرد.

* حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات ظالمانه آمریکا است

حجتالاسلام جلیلیصفت ناکامی آمریکا در جریان طبس، طرحریزی کودتاهای متعدد و جریانات ناشی از تسخیر لانه جاسوسی را از جمله مسائلی دانست که سبب بروز و افزایش خصومت میان دو کشور شد.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: حافظه تاریخی ملت ایران مملو از جنایات ظالمانه آمریکا است؛ که این فرآیند تاریخی از گذشته تا به امروز همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به وقوع جنگ تحمیلی و مجاهدت ملت ایران در این جنگ نابرابر گفت: آمریکا وقتی که راههای مختلف را برای منحرف کردن انقلاب از اهداف خود امتحان کرد و به نتیجه نرسید، با تحمیل جنگ نابرابر 8 ساله به دنبال اضمحلال نظام نوپای اسلامی بود؛ اما ملت قهرمان ایران با دست خالی در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادگی کردند؛ که ایمان و اعتقاد راسخ به رهبری پیامبرگونه امام راحل و تأسی به مکتب اهل بیت علیهمالسلام عامل اصلی این ایستادگی بود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نهاجا افزود: مستشاران آمریکایی در اوایل انقلاب باور نداشتند که برای همیشه ایران را ترک میکنند؛ زیرا از قبل  به گونهای برنامهریزی کرده بودند که نیروی انسانی ایرانی توانایی انجام کارهای فنی و مهندسی را بدون حضور آنها نداشته باشند؛ اما همانطوری که تاریخ نشان داد، ملت ایران روی پای خود ایستادند و با تکیه بر داشتههای خود اجازه دخالت در امور را به بیگانه ندادند.

* «مرگ بر آمریکا» یعنی ما سلطه نمیپذیریم

وی تاکید کرد: همانطوری که مقام معظم رهبری فرمودند حتی اگر در مسئله هستهای هم با طرف غربی به توافق نهایی برسیم، خط مشی ملت و نظام ما نسبت به حاکمان آمریکایی تغییری نخواهد کرد.

حجتالاسلام جلیلیصفت با بیان اینکه اصل استکبارستیزی از اصول و ارزشهای دینی ما نشات گرفته است افزود: مرگ بر آمریکا یعنی اینکه ما دیگر سطه نمیپذیریم، و دیگر زیر بار سلطه دولتهای استکباری و همپیمانانشان نخواهیم رفت؛ دشمن میداند که دین اسلام در برابر هیچ قدرتی سر تعظیم فرود نمیآورد؛ لذا با این اعتقاد در هر شرایطی که باشیم از اصول خود دست بر نخواهیم داشت.

* تشکیل جهادخودکفایی در نیروی هوایی اولین گام عملی برای تحقق شعار مرگ بر آمریکا

وی در ادامه خاطرنشان کرد: نیروی هوایی در بدو پیروزی انقلاب اسلامی اولین نیرویی بود که به نظام شاهنشاهی پشت کرد و با حرکت تاریخی که همافران انجام دادند و در بیعت با امام(ره) پیشگام شدند هیمنه حکومت شاه و استکبار را شکستند.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی نهاجا افزود: نیروی هوایی همانطور که از بدو انقلاب خطشکن بود، در دوران جنگ هم با اجرای عملیاتهای بزرگی همچون «کمان 99» و «حمله به اچ3» بهعنوان یک نیروی خطشکن عمل کرد، و امروز هم بهعنوان یک نیروی ولایی و الهی در خط مقدم قرار دارد.

وی در پایان با بیان اینکه نیروی هوایی اولین نیرویی بود که سازمان جهادخوکفایی را بهصورت خودجوش ایجاد کرد و سپس دیگر نیروها از آن تبعیت کردند، افزود: تشکیل جهادخودکفایی در نیروی هوایی عامل دستیابی به موفقیتهایی بزرگ بود؛ که ما این توفیقات را هم در دوران جنگ 8 ساله و هم در دوران صلح مشاهده کردیم، و این در واقع اولین گام عملی برای تحقق شعار مرگ بر آمریکا است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار