وزیر امور خارجه در دیدار لاوروف:

مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم

حسین امیرعبداللهیان در دیدار سرگئی لاوروف با بیان اینکه مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم، گفت: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است.
کد خبر: ۵۱۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ - 30March 2022

وزیر امور خارجه در دیدار لاوروف: مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیمبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حسین امیرعبداللهیان و سرگئی لاوروف وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه عصر امروز (چهارشنبه) دهم فروردین ماه در شهر تونشی چین و در حاشیه سومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان دیدار و گفت‌وگو کردند.

روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از دیدار مجدد با همتای لاوروف خاطرنشان کرد: از این‌که بار دیگر در فاصله کوتاهی با همدیگر ملاقات می‌کنیم خرسندم. قبل از هر چیز مایلم سلام‌های آقای رئیسی به آقای پوتین را ابلاغ کنید.

امیرعبداللهیان ادامه داد: خوشحال هستیم که روابط ایران و روسیه در مسیر خوب و درست خودش قرار دارد. یک بار دیگر مایلم تأکید کنم که ما مخالف اعمال تحریم‌ها و اقدامات یکجانبه علیه روسیه هستیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: مطلع شدم در تحولات اوکراین در مسیر گفت‌وگوی سیاسی پیشرفت‌هایی در حال حاصل شدن است، امیدوارم در گفت‌وگوهای امشب شما را در جریان مسائل مختلف قرار دهم و از شما هم آخرین تحولات را بشنوم.

وی بیان کرد: یک بار دیگر مایلم بر روابط مهم و ممتاز دو کشور تأکید کنم.

وزیر خارجه روسیه نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با امیرعبداللهیان و هیأت همراهش، اظهار داشت: اخیرا شما را در مسکو ملاقات کردم و در خصوص موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو داشتیم.

لاوروف ادامه داد: علاقه‌مند افزایش همکاری‌های همه جانبه در همه زمینه‌ها با همسایگان و به ویژه ایران هستیم و به ویژه در موضوعات همکاری همچون درباره خزر.

وی خاطرنشان کرد: در تماس‌ها و تعاملات ما اهمیت بسیار ویژه‌ای حاصل شده و روابط دوجانبه ما تاثیر خودش را بر نظم جدید روابط بین‌الملل می‌گذارد. شاهد دورانی هستیم که برخی طرف ها به دنبال بازنگری اساس و منشور سازمان ملل هستند.

وزیر امور خارجه ایران پیش از این نیز با وزرای خارجه پاکستان، قطر، اندونزی و ترکمنستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها