رزمایش هوایی رژیم صهیونیستی، انگلیس و قبرس در مدیترانه

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایشی سه جانبه با اهداف ماموریت‌های جستجو و نجات دریایی بر قراز دریای مدیترانه خبر داد.
کد خبر: ۵۱۴۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۰ - 03April 2022

رزمایش هوایی رژیم صهیونیستی، انگلیس و قبرس در مدیترانهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از برگزاری رزمایشی در فلسطین اشغالی با مشارکت نیرو‌های هوایی انگلیس و قبرس خبر داد.

وبگاه «تایمز اسرائیل» بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران با اعلام این خبر گزارش داد که این زمایش در پایگاه هوایی «پالماخیم» و بر فراز دریای مدیترانه برگزار شده است. نیروی هوایی رژیم اسرائیل اعلام کرد که این رزمایش به نیرو‌های شرکت کننده اجازه داد تا از یکدیگرنکاتی را فرا گرفته و ماموریت‌های جستجو و نجات دریایی را تمرین کنند.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی به دلایل امنیتی به نوع و ترکیب جنگنده‌ها و هواپیما‌های شرکت کننده در این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

این رزمایش در حالی برگزار شده است که رسانه‌های صهیونیستی اخیرا از چالش‌های فراروی نیروی هوایی رژیم اسرائیل خبر دادند.

روزنامه «جروزالم پست» در مطلبی به استفاده ایران از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته نوشت، سامانه‌های پدافندی ایران چالش جدیدی برای اسرائیل هستند و نیروی هوایی اسرائیل می‌داند که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی قوی است و به طور دائم برای بهبود و ساخت سامانه‌ها و عرصه‌هایی که می‌تواند تل آویو را تهدید کند، تلاش می‌کند.

 

این روزنامه نوشت، از زمانی که ایران در سال گذشته سامانه‌های پدافند هوایی جدید را در سوریه مستقر کرده است، نیروی هوایی اسرائیل مجبور شده است نحوه انجام حملات خود را تغییر دهد. تهران اولین بار سال گذشته با تشدید حملات اسرائیل، این سامانه‌ها را در سوریه مستقر کرد.

ارتش سوریه نیز خود به مجموعه‌ای از سامانه‌های موشکی زمین به هوای قدیمی ساخت روسیه مجهز است. روسیه نیز سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته «اس-۳۰۰» و «اس-۴۰۰» خود را مستقر کرده، اما آن‌ها را در اختیار سوری‌ها قرار نداده است، بلکه آن‌ها خودشان، آن را مدیریت می‌کنند و آن‌ها هنوز علیه جت‌های اسرائیلی مورد استفاده قرار نگرفته اند.

این روزنامه ادامه داد، استقرار این سامانه‌های ایران در سوریه، تلاشی برای رهگیری بیشتر جنگنده‌های اسرائیلی است. ایران در این راه رادار‌های خود را از پرتابگر‌های موشکی جدا می‌کند و نیروی هوایی اسرائیل را به تغییر نحوه عمل خود در طول عملیات وا داشته است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار