پیکر 14 شهید حادثه تروریستی سراوان تشییع شد

پیکر 14 شهید حادثه تروریستی شب جمعه هنگ مرزی سراوان، بر روی دستان مردم شهیدپرور زاهدان از محل مسجد جامع تا مصلی قدس تشییع شد.
کد خبر: ۵۱۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۸ - 27October 2013

پیکر 14 شهید حادثه تروریستی سراوان تشییع شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از زاهدان، در این مراسم مردم با شعارهای « عزا، عزاست امروز، روز عزاست امروز، مهدی صاحب زمان (عج)، صاحب عزاست امروز» و «چه کربلاست امروز، چه قتلگاست امروز» شهدا را بدرقه کردند.

حساب اهل سنت با اهل شرارت اهل سنت جدا است

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در این مراسم باشکوه گفت: حساب اهل سنت با اهل شرارت جدا است و هر اندازه که این گروهها، شرارت انجام دهند، مردم فهیمتر و بصیرتر خواهند شد.

آیت ا... «عباسعلی سلیمانی»، افزود: اینگونه کارها و فعالیتها، با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم ، برای ترساندن مردم از حضور در مراسمات این ماه بوده؛ ولی انگار تاکنون نفهمیده اند که مردم ما در امورات مذهبی و دینی، همه چیز خود را فدا می کنند.

وی خاطر نشان کرد: اینگونه اقدامات از سوی گروههای گمراه و نادان و فریب خوردهای انجام میشود که تحمل و توان شناخت حق از باطل را ندارند.

امام جمعه زاهدان تأکید کرد: این افراد نمی دانند که اگر ناامنی در منطقه ایجاد شود، اقوام و آشنایان خود آنها نیز ، در این آتش ناامنی خواهند سوخت.

سلیمانی در ادامه از صاحبان تریبون، علما، ائمه جمعه شیعه و سنی درخواست کرد همانطور که در مراسم تشییع جنازه شهدا حضور پیدا کردند و این اقدام را محکوم کردند، در خطبهها و منبرهای خود نیز این اقدام را محکوم کنند و خانوادههای داغدیده در این حادثه نیز صبر پیشه کنند.

در حاشیه این برنامه «غلامعلی ثموری»، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان زاهدان نیز گفت: از تعداد 14 شهید، 11 نفر به خراسان رضوی، یک نفر به خراسان جنوبی و یک نفر به خراسان شمالی و یک نفر به خوزستان جهت تدفین بعد از تشییع جنازه در زاهدان اعزام شدند.

ثموری اضافه کرد: مراسم سومین روز شهدای حادثه تروریستی سراوان روز سه شنبه 7 آبان از ساعت 9صبح در مسجد جامع زاهدان به دعوت دفتر نمایندگی ولی فقیه و استانداری سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار