رئیس پلیس پایتخت:

استکبار جهانی به دنبال ایجاد اختلاف بین ایران و افغانستان است

سردار رحیمی با بیان اینکه هیچ مشکلی با اتباع افغانستانی در تهران نداریم، گفت: مردم ایران به توطئه‌های استکبار که به دنبال ایجاد اختلاف میان کشورمان و افغانستان است، توجه نکنند.
کد خبر: ۵۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۳ - 12April 2022

دستگیری ۷۱۳ سارق و مالخر در طرح رعد ۵۴/ انهدام ۲۶ باندبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «حسین رحیمی» رئیس پلیس پایتخت در حاشیه اجرای طرح «رعد ۵۴» که صبح امروز (سه‌شنبه) در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ برگزار شد، با اشاره به اینکه هدف از اجرای این طرح برخورد با سارقین، مالخران و قاچاقچیان کالا و مواد مخدر است، اظهار داشت: بحث ناامن‌سازی مراکزی که مجرمین آن را پاتوق خود کردند در دستور کار پلیس قرار دارد و در این راستا با ۱۰۳ مورد پاتوق سارقین و مالخران و ۱۵ مغازه در این مرحله برخورد شده است.

وی ادامه داد: با اجرای ۳۳۷ حکم قضایی، ۷۱۲ سارق، مالخر و سارقان خودرو، منزل، کیف‌قاپ و... دستگیر شدند.

سردار رحیمی افزود: ۲۶ باند که در امر سرقت منزل، خودرو و اماکن خصوصی دست داشتند منهدم شدند؛ همچنین دو هزار و ۳۳۵ سرقت کشف شده است.

رئیس پلیس پایتخت گفت: ارزش اموال مکشوفه ۲۷ میلیارد تومان است. در این طرح، ۳۰ درصد سارقان در حوزه قطعات و محتویات وسایل نقلیه، ۲۳ درصد در حوزه سرقت اماکن، ۱۷ درصد سرقت در معابر، ۹ درصد در امر قاپ‌زنی و موبایل‌قاپی، شش درصد سارق منزل و ۱۵ درصد سارق وسیله نقلیه و مغازه فعال بودند‌.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح پنج قبضه سلاح جنگی و ۶۸ قبضه سلاح سرد کشف شده است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین هستیم، گفت: در این طرح و در راستای مبارزه با قاچاق کالا ۱۶ هزار و ۴۹۵ قلم کالای قاچاق کشف شده است. طرح‌های پلیس در راستای برخورد با کسانی است که به دنبال ایجاد ناامنی در جامعه هستند و این طرحها با جدیت ادامه خواهد داشت.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: تکرار و تعدد جرم توسط مجرم باعث شدت برخورد با مجرمین خواهد شد و باید حتما مد نظر قرار گیرد. جدیدا مجرمین را به دنبال رضایت می‌فرستند و این باعث شده که شاکیان را تهدید کنند.

وی اضافه کرد: پلیس هیچگاه متهمی را برای رضایت نمی‌‌فرستد و آدرس شاکی به متهم داده نمی‌شود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ درباره برخورد با روزه‌خواران اظهار داشت: حتما و قطعا باید حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ کنیم و پلیس در دو بخش کنترلی و تذکری کار خود را انجام می‌دهد؛ به اصناف و اماکن تذکر داده شده که صرفا با توجه به مواردی که گفته شده باید پذیرای مردم باشند.

وی در خصوص اقدامات پلیس برای برقراری امنیت مجالس در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: پلیس برای شب‌های احیا و مجالس بسیار مهم تمهیدات ویژ‌ه‌ای دارد و نیروهای پلیس آماده‌باش صددرصد خواهند بود.

سردار رحیمی درباره اتباع افغانستانی حاضر در تهران هم گفت: اتباع افغانستانی را مهمانان عزیزمان می‌دانیم و احترام این‌ها وظیفه همه است و هیچ مشکلی با اتباع افغانستانی در تهران نداریم.  ایرانیان و غیر ایرانیان به توطئه‌های استکبار که به دنبال این است تا دو کشور همسایه را درگیر کند، توجه نکنند و نباید به کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود، توجه کرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار