اجمالی/ وزیر دفاع:

موشکهای بالستیک، کروز و پدافندی متناسب با تهدیدات تولید می‌شوند/ تأمین امنیت آسمان کشور با استفاده از باور 373 و S300

وزیر دفاع گفت: تهدیدکنندگان کشورمان بدانند که هیچ اراده ای نمی تواند عزم ما را در تولید اقلام مورد نیاز صنعت دفاعی کشورمان متأثر سازد به همین خاطر ما همچنان موشک های بالستیک، کروز و پدافندی را متناسب با تهدیدات طراحی و تولید کرده و به هنگام نیز رزمایش های مربوطه را اجرا خواهیم کرد.
کد خبر: ۵۱۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶ - 22August 2015

موشکهای بالستیک، کروز و پدافندی متناسب با تهدیدات تولید می‌شوند/ تأمین امنیت آسمان کشور با استفاده از باور 373 و S300

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح امشب (31مرداد) در برنامه نگاه یک که به مناسبت روز صنعت دفاعی پخش شد، درباره تحولات دفاعی کشور گفت: فعالیت در عرصه صنعت دفاعی از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی آغاز شد به نحوی که در آن مقطع زمانی تلاش شد تا به عمق صنعتی دست یابیم که تا پیش از آن تجربه ای در ساخت و تولید اقلام دفاعی مورد نیاز نداشتیم.

وی افزود: بنابر این از همان روزهای آغازین جنگ تحمیلی این ذهنیت که چگونه باید فعالیت کنیم تا خود اتکا شویم، جوانان این سرزمین را به خود مشغول ساخت.

سردار دهقان ادامه داد: اکنون زمانی که یک ایده طی می کند تا به محصول برسد سه سال است در حالی که سابق بر این می بایست پنج تا شش سال زمان برای رسیدن ایده به محصول طی شود؛ البته به دنبال آن هستیم تا این زمان را به دو و نیم سال برسانیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر با 96 دانشگاه کشور ارتباط داریم که از دانشجویان وپژوهشگران این دانشگاهها در در حوزههای خاص بهره می بریم.

وزیر دفاع عنوان کرد: اگر صلح و امنیت می خواهیم و اینکه بخواهیم بگوییم صلحطلب هستیم، این محقق نمی شود مگر اینکه به لحاظ نظامی قدرتمند شویم؛ لذا توسعه وامنیت دو روی یک سکه هستند. به عبارت دیگر چون در محیط امنیتی که داریم اگر دنبال توسعه و امنیت هستیم باید قوی و قدرتمند باشیم؛ بهویژه در بخش دفاعی، و این را همه دولت ها می پذیرند. 

وی افزود: در دوسال گذشته علیرغم اینکه درآمدهای دولت حداکثر 85 درصد محقق شده، اما بودجه بخش دفاعی کشور طی این مدت بهصورت کامل تحقق یافته است.

سردار دهقان درباره رویکرد کشورمان در مقابل گروه های مقاومت اسلامی پس از به نتیجه رسیدن احتمالی «برجام» نیز بیان کرد: ما همواره از گروه های مقاومت اسلامی حمایت معنوی، سیاسی و مشاوره ای خواهیم داشت و در بخش کمک های تجهیزاتی نیز چنانچه دولت های منطقه خواهان دریافت این نوع کمک ها باشند، از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی در خصوص تحولات عراق هم گفت: ملت عراق انسجام و وحدت خود راهمچنان حفظ خواهد کرد؛ زیرا تجزیه عراق طرحی است که در اهداف استعمارگران قرار دارد؛ لذا اساسا فکر می کنیم طرح تجزیه عراق موضوعی جاهلانه است که ملت عراق نباید به طرح چنین سخنانی اهمیت بدهند و نباید وحدت خود را خدشه دار کنند.

وزیر دفاع در ادامه به موضوع قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در قطعنامه 2231 شورای امنیت از ایران در خواست می کند در زمینه طراحی و استفاده ازموشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای فعالیتی نداشته باشد؛ موضوعی که هیچگاه در دستور کار نیروهای مسلح ما نبوده است. 

وی در ادامه تأکید کرد: هر چند گاه و بی گاه کشورمان از سوی آمریکا تهدید می شود اما باید بدانند که هیچ اراده ای نمی تواند عزم ما را در تولید اقلام مورد نیاز صنعت دفاعی کشورمان متأثر سازد؛ به همین خاطر ما همچنان موشک های بالستیک، کروز و پدافندی رامتناسب با تهدیدات طراحی و تولید کرده و به هنگام نیز رزمایش های مربوطه را اجرا خواهیم کرد.  

سردار دهقان در پاسخ به این سوال که آیا بعد از تحویل سامانه S300 از سوی روسیه، ایران کار بر روی «باور373» را متوقف میکند یا خیر، گفت: اجرایی شدن سامانه «باور373» خواست ملت مان است و ما از این سامانه در کنار سامانه S300 در تأمین امنیت بهتر آسمان کشور، بهره لازم را خواهیم برد.

مشروح این خبر متعاقبا منتشر میشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار