«هزار شب آسمانی» ویژه برنامه شب‌های احیا در فرهنگسرای اندیشه

فرهنگسرای اندیشه در لیالی قدر مراسم عزاداری امیرالمومنین و احیا را با حضور اندیشمندان، نخبگان و عموم مردم برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۱۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ - 19April 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «ناصر امین‌زاده» رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به در پیش بودن شب‌های آسمانی قدر اظهار داشت: ماه رمضان بهترین ماه خدا و فرصت طلایی است که پروردگار برای بندگانش قرار داده است تا طعم شیرین عبادت با اخلاص را بچشند؛ از این روی است که این ایام را ماه مهمانی پروردگار نیز نامیده‌اند. شب‌های قدر تجلی ماه رمضان و اوج عبادت بندگان به درگاه حق تعالی است که در ایام شهادت امیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام واقع شده و همه روزه‌داران و اهل ایمان در این شب‌ها ذکر پروردگار می‌گویند.

وی درباره فضیلت‌های این لیالی گفت: در قرآن کریم ارزش‌ و اهمیت شب‌های قدر بالاتر از هزار ماه عنوان شده است. همین آیه از قرآن کریم به خوبی ارزش و اهمیت شب‌های پیشرو را نشان می‌دهد، اما همه ما می‌دانیم که شب‌های قدر، بهترین ساعات برای استجابت دعا، پذیرش توبه و عاقبت بخیری است. در روایاتی که از ائمه معصومین نقل شده است می‌خوانیم که ارزش شب‌های قدر قابل مقایسه با شب‌های دیگر نیست و رمز و رازی در آن ساعات نهفته است که شاید به راحتی نتوان آن را درک کرد.

رئیس فرهنگسرای اندیشه با اشاره به اهمیت برگزاری مراسمات مذهبی به صورت دسته‌جمعی گفت: در آموزه‌های دینی ما توصیه موکد شده است که اعمال عبادی باید دسته‌جمعی برگزار شود تا روح معنویت در ابعاد گسترده‌تری پراکنده شده و جامعه بزرگتری را با خود همراه کند. برپایی نماز جماعت یکی از بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین اعمالی است که توسط مسلمانان در سراسر دنیا اقامه می‌شود و صحنه‌ای شگرف از یکپارچگی و وحدت مسلمانان را به نمایش می‌گذارد. هم‌چنین می‌بینیم که عزاداری امام حسین یا شب‌های قدر طی مراسماتی باشکوه و با حضور جمعیت‌های چند صد نفره در سراسر کشور برگزار می‌شود.

امین‌زاده تاکید کرد: در ۲-۳ سال اخیر به دلیل همه‌گیری کرونا و خطراتی که این ویروس منحوس به همراه داشت، مجبور بودیم تا مراسمات مذهبی و عزاداری‌ها را به‌ دور از جماعت و در منازل برگزار کنیم اما خوشبختانه امسال با زحمات کادر درمان و واکسیناسیون همگانی شاهد کاهش بیماری هستیم. همین موضوع باعث شده است تا امسال بتوان پس از مدتی طولانی مراسمات عزاداری را به صورت دسته‌جمعی اما با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار کنیم.

وی از برگزاری مراسمات شب قدر و احیاء در این مرکز خبر داد و گفت: فرهنگسرای اندیشه در لیالی قدر امسال، ویژه برنامه «هزار شب آسمانی» را با حضور اندیشمندان و شاعران برگزار و به استقبال مراسم معنوی شب‌های قدر می‌رود. در این مراسم علاوه بر سخنرانی، احیاء شب‌های قدر و عزاداری برای امیرالمؤمنین علیه السلام با حضور نخبگان و اندیشمندان نیز برگزار می‌شود. این مراسم در سه شب برگزار می‌شود و چهره‌های برجسته‌ای نظیر امیر مرزبان، سیدمحمدسادات اخوی، رسول رسولی‌پور، محمد هادی همایون و ... صحبت می‌کنند. محمد جواد ادبی نیز اجرای این برنامه را برعهده خواهد داشت.

براساس این گزارش، مراسم «هزار شب آسمانی» همراه با مراسم احیاء، چهارشنبه ۳۱ فروردین، جمعه ۲ و یکشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با لیالی قدر از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۲ بامداد در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم شهروندان عزیز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است.

فرهنگسرای اندیشه واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، بوستان شهید منفردنیاکی (اندیشه سابق) است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار