سرلشکر صفوی:

ایران توانایی کنترل صادرات انرژی از خلیج فارس را دارد/احداث کانال برای کم اثر کردن تنگه هرمز شعار است

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه روزانه 17 تا 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج می شود، گفت: ایران توانایی کنترل صدور انرژی از خلیج فارس را دارد.
کد خبر: ۵۱۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ - 26August 2015

ایران توانایی کنترل صادرات انرژی از خلیج فارس را دارد/احداث کانال برای کم اثر کردن تنگه هرمز شعار است

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح امروز در  افتتاحیه دوره خط امام(ره) مسئولین سیاسی بسیج دانشجویی با عنوان «طرح ولایت» که در دانشگاه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: عمق استراتژیک ایران زیاد است و این کار را برای دشمن دشوار خواهد کرد.

وی در این رابطه گفت: دشمن در صورت حمله به ایران باید از چندین میلیون نفر بگذرد تا به تهران برسد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه روزانه 17 تا 20 میلیون بشکه نفت از تنگه هرمز خارج میشود گفت: ایران توانایی کنترل صدور انرژی از خلیج فارس را دارد.

وی ادامه داد: سالیانه 10 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب از مرزهای کشور خارج می شودکه به دلیل قرار گرفتن در منطقه نیمه خشک جهان باید به سمت مدیریت مصرف آب حرکت کنیم.

سرلشکر صفوی تاکید کرد: اگر با رعایت پروتکلهای بینالمللی بتوانیم از این آبها استفاده کنیم، بخشی از مشکلات کم آبی کشور حل می شود.

وی همچنین گفت: در دوران دفاع مقدس دو میلیون بسیجی رهسپار جبهه های حق علیه باطل شدند که اگر حضور این جوانان نبود جنگ به پیروزی نمیرسید.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه در مدیریت حوادث غیرمترقبه ضعیف هستیم، خاطرنشان کرد: به همین دلیل با بروز یک حادثه غیرمترقبه میلیاردها ریال هزینه می کنیم، در صورتیکه اگر در مدیریت حوادث هزینه می کردیم از میزان خسارات کاسته میشد.

وی افزود: برای اداره کشور نیاز به دههزار نیروی انسانی متدین مردمدار، مردمیار و تحصیلکرده داریم و علاوه بر این نیازمند تدوین راهبرد جامع بیست ساله نیز هستیم.

سردار صفوی افزود: در صنایع هوایی مثل ساخت هواپیما و موتورهای جت هنوز ضعف داریم اما در صنعت ساخت موشک و هواپیمای بدون سرنشین خودکفا هستیم.

وی با اشاره به اینکه وابسته بودن به اقتصاد تک محصولی مشکلاتی برای ما بدنبال دارد، بیان داشت: 93 درصد صادرات نفت ما از جزیره خارک انجام میشود، که می توان به جای خارک از طریق کشورهای همسایه یا دریای عمان اقدام کرد، ما نمونه منفی اتکا به صدور نفت از جزیره خارک را در جنگ تحمیلی شاهد بودیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ادامه داد: آمریکا 25 پایگاه نظامی در منطقه دارد که توانستند تا حدودی جریان بیداری اسلامی را در منطقه کنترل کنند، زیرا نمیخواستند مردم یمن همانند حزب الله لبنان قدرتمند شوند.

وی درباره عربستان هم گفت: عربستان ثبات ندارد زیرا سعودیها یک حکومت کاملا موروثی و لاییک هستند، چراکه اگر لاییک نبودند شراب نمیخوردند و در ماههای حرام به ملت مسلمان یمن حمله نمیکردند، البته آمریکاییها از اختلافات میان خاندان سعودی به نفع خود سود میبرند.

سردار صفوی درباره احداث کانالی برای کم اثر کردن تنگه هرمز توسط کشورهای حاشیه جنوب خلیج فارس نیز بیان داشت: کشیدن این کانال مانند طرحی است که عنوان میشد قرار است، دریای خزر را به خلیج فارس وصل کند، یعنی بیان چنین مطالبی مصرف شعاری دارد،

وی در خصوص بازگشایی سفارت انگلیس عنوان کرد: بازگشایی این سفارتخانه تدبیر دولت بوده است.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در خصوص اینکه گفته میشود امام جام زهر را در پایان جنگ نوشید اظهار داشت: در جنگ دو عنصر نظامیان و سیاسیون تاثیرگذار بودند، در آن مقطع زمانی فرماندهی جنگ بر عهده هاشمی رفسنجانی، رئیس ستاد آن میر حسین موسوی، پشتیبانی جنگ بهزاد نبوی و تبلیغات جنگ بر عهد سید محمد خاتمی بود به همین خاطر در پایان جنگ فرماندهان به وظایف خود عمل میکردند. و این افراد در بخش سیاسی فعالیت هایی میکردند که منجر به پایان جنگ شد، البته در آن مقطع زمانی جامعه از نظر اقتصادی وضعیت بدی داشت و صدام نیز در جبهه ها از سلاح کشتار جمعی مانند سیانور استفاده میکرد.

وی در خصوص حضور آمریکا در منطقه نیز اظهار داشت: آمریکاییها در منطقه طرح حضور سی ساله دارند که برای این حضور خصمانه جنگهای نیابتی را به راه انداختهاند تا بهانهای برای بازگشتشان باشد.

سردار صفوی به همکاریهای متقابل ایران و روسیه نیز اشاره کرد و افزود: روسیه عنوان کرده میخواهد سامانه پدافندی اس 300 و اس 1400 را به ما بفروشد.

وی ادامه داد: آمریکا تا زمانی که نفت دولتهای وابسته رژیم صهیونیستی وجود دارد منطقه را ترک نمیکند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با تاکید به اینکه داعش قدرت و وزن لازم را جهت برخورد با ایران ندارد تاکید کرد: عمق دفاع استراتژیک ما در عراق سوریه و لبنان قرار دارد بنابراین برای دفاع از مرزهای کشورمان باید از این عمق استراتژیک دفاع کنیم.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
0
ایسان هم اصفهانی است و بدنبال انتقال آب کارون و دز به اصفهان و یزد و و کرمان و قم و تهران است.بهتر است آب کارون و دز در زمینهای خوزستان کشاوزی شود تا به خودکفایی در محصولات کشاورزی برسیم و اقتصاد مقاومتی مورد نظر حضرت آقا به نتیجه برسد و از اقتصاد تک محصولی رها شویم.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار