یادداشت/ سیروس فتح‌اله

شکوه مقاومت فلسطینی‌ها در برابر تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها

مقاومت ستودنی فلسطینی‌ها در برابر تداوم جنایت‌ها و اشغالگری صهیونیست‌ها علاوه بر اینکه سران و حامیان رژیم صهیونیستی را سردرگم کرده، خون جدیدی را در رگ‌های جوانان فلسطینی نیز تزریق کرده است.
کد خبر: ۵۱۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۲ - 25April 2022

شکوه مقاومت فلسطینی‌ها در برابر تداوم اشغالگری صهیونیست‌هاگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سیروس فتح‌اله؛ بحران بین فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها، قدیمی‌ترین و پیچیده‌ترین بحران موجود در منتطقه است؛ بحرانی که زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها و حمایت بی‌دریغ غربی‌ها از آن‌ها، آنرا به خونین‌ترین کشمکش و بحران منطقه تبدیل کرده است.

اما آنچه که در این بحران نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده است، تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها و شکوه مقاومت فلسطینی‌هاست؛ مقاومتی که علاوه بر سردرگم کردن صهیونیست‌ها، خون جدیدی را در رگ‌های فلسطینی‌ها ساری و جاری ساخته است.

رژیم صهیونیستی در طول هفت دهه اشغالگری خود جنایت‌های زیادی علیه فلسطینی‌ها انجام داده است، اما با توجه به اینکه امپراطوری رسانه‌ها دست غربی‌هاست و آن‌ها از این ابزار سوء استفاده می‌کنند و اخباری که به نفع خودشان نیست را سانسور می‌کنند و اجازه نمی‌دهند اخبار مربوط به جنایت صهیونیست‌ها در سطح جهان انعکاس پیدا کند، لذا خوی وحشیگری صهیونیست‌ها در سطح بین‌الملل نشان داده نمی‌شود.

اگر این جنایت‌ها در رسانه‌های بین‌المللی منعکس شود، رسوایی عظیمی برای صهیونیست‌ها رقم خواهد خورد و این تصور در بین افکار عمومی ایجاد خواهد شد که اگر این اتفاق برای سرزمین خودشان افتاده بود چه کار می‌کردند؟ بنابراین اگر در طول هفت دهه گذشته این جنایت‌ها رسانه‌ای می‌شد، قطعاً قیام عظیمی علیه رژیم صهیونیستی و متحدانش صورت می‌گرفت.

هفت دهه اشغالگری و محروم شدن از بدیهی‌ترین حقوق و آواره شدن ۸۰۰ هزار فلسطینی بدیهی است که در دل هر فلسطینی خشم ایجاد کند و بر همین اساس است که این روز‌ها شاهد عملیات‌های استشهادی در درون سرزمین‌های اشغالی هستیم که به نوعی به‌دنبال تخلیه این خشم چند ساله هستند.

اما مهم‌ترین دلیلی که این روز‌ها روح مقاومت را در رگ فلسطینی از قبل جاری و ساری‌تر از قبل ساخته به موفقیت مقاومت در سه اخیر بر می‌گردد، چون مقاومت اسلامی در سه دهه اخیر به موفقیت‌های چشمگیری دست پیدا کرده‌اند و همین موفقیت‌ها به آن‌ها جرأت داده است که تنها گزینه در برابر زیاده‌خواهی صهیونیست‌ها و اشغالگری آن‌ها مقاومت و مقاومت است.

دلیل بعدی که عزم فلسطینی‌ها را در آزادسازی اراضی اشغالی خود مصمم‌تر کرده است، خیانت برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس است که پروژه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را با قدرت پیگیری می‌کنند، می‌باشد. فلسطینی‌ها با علم بر اینکه تنها با مقاومت می‌توانند در مقابل تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها بایستند، به مقاومت خود ادامه می‌دهند و تا آزادسازی کامل سرزمین‌های خود دست از مقاومت بر نخواهند کشید.

اما در پایان باید خطاب به سران برخی از کشور‌های حاشیه خلیج فارس که این روز‌ها در پی عادی‌سازی روابط با این رژیم کودک‌کش هستند، متذکر می‌شویم که این رژیم ابزاری است که توسط صهیونیسم بین‌الملل در قلب دنیای اسلام ایجاد شده تا بوسیله آن بر دنیای اسلام و نهایتاً بر تمام دنیا استیلا یابند، لذا باید هرچه زودتر دست این اقدام غیر قابل توجیه بردارند و با مردمان خود در آزادسازی سرزمین‌های اشغالی همصدا شوند؛ چون معتقدیم در آینده‌ای نزدیک مقاومت فلسطینی‌ها در برابر تداوم اشغالگری صهیونیست‌ها پیروز خواهد شد.

نظر شما
پربیننده ها