خاطره سردار «اسدی» از شهید «شفیع‌زاده»؛

ان‌شاءالله در بهشت یک کلت به شما می‌دهند!

سردار «محمدجعفر اسدی» خاطره‌ای از هدیه دادن یک قبضه کلت به شهید «حسن شفیع‌زاده» روایت کرده است.
کد خبر: ۵۱۸۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۱:۴۷ - 25May 2022

ان‌شاءالله در بهشت یک کلت به شما می‌دهند!

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار شهید «حسن شفیع‌زاده» از بنیانگذاران و فرمانده توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است که رفتار متواضعانه توأم با شوخ‌طبعی این شهید والامقام، در خاطرات بسیاری از همرزمان وی بار‌ها مورد اشاره قرار گرفته است.

یکی از این موارد، خاطره جالب سردار «محمدجعفر اسدی» از برخورد خود با شهید «شفیع‌زاده» است که در کتاب «آشنای آسمان» ذکر شده است.

«یک کلت غنیمتی به دستم رسیده بود و من خیلی خوشحال بودم. آن‌روز در حال رانندگی با تویوتا بودم و از جاده‌ای می‌گذشتم که یک دفعه چشمم به برادر «شفیع‌زاده» افتاد که کنار جاده ایستاده بود. نگه داشته و او را سوار کردم. وقتی چشمش به اسلحه‌ای که بغل دستم بود، افتاد گفت: «می‌دانی، راستش من اصلا اسلحه‌ای ندارم». گفتم: «بردارید مال شما». گفت: «این طوری که نمی‌شود، باید به جای آن به تو توپی چیزی بدهم». گفتم: «ولی من توپ موپی لازم ندارم، این یک کلت عراقی است، مبارک شما باشد». کلت را برداشت و زیر فانسقه‌اش جا داد و با تبسم همیشگی و برخورد صمیمی‌اش گفت: «خدا به شما جزای خیر دهد، ان‌شاءالله در بهشت یک کلت به شما می‌دهند!» هر دو لبخند زدیم.

بعد از مدت‌ها، وقتی سر مزارش رفتم، چشمم به تکه‌ای از کلت افتاد که آن را در تابلوی مزارش گذاشته بودند. یک تکه از کلتی که «شفیع‌زاده» آن روز با خوشحالی از من گرفته بود و من با شور و شوق فراوان آن را به عنوان هدیه به او دادم».

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار