یادداشت/ علی‌اصغر جعفری

از شکست در طبس تا فضاحت در عین‌الاسد

اگر روزی در غیاب مجاهدان خدا شن‌های صحرا سربازان الهی برای پاس داشتن انقلابی الهی بودند، امروز تجری و تسری اراده حق در فضای نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور است که مقابله با دشمن را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است.
کد خبر: ۵۱۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱ - 26April 2022

از شکست در طبس تا فضاحت در عین‌الاسدگروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ علی اصغر جعفری، مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و فروپاشی سازه هژمون و نظام ژاندارمی منطقه‌ای آمریکا و به خطر افتادن منافع رژیم صهیونیستی، شدت دشمنی‌های نظام جهانی سلطه به رهبری آمریکا، هر روز بیش از گذشته نمایان شد. از یک سو ملت‌های جهان را با چهره‌ واقعی نظام سلطه و حامیانش آشنا ساخت و از سوی دیگر بر اثر مخالفت‌ها و دشمنی‌های بی حد و حصر با ملت ایران، انقلاب اسلامی ایران و اندیشه‌های سترک امام بزرگوار (ره) را فراتر از انتظار و پیش‌بینی‌ها به مردم جهان بویژه امت اسلام و ملت‌های ستمدیده شناساند. بر شمردن هر کدام از این اتفاقات، که لکه‌ ننگی بر پیشانی استکبار جهانی و برگ عزتی از پایداری و عزت ایران اسلامی و جبهه‌ مقاومت است حوصله و فرصتی بسیار می‌طلبد.

اما آنچه بهانه‌ نگارش این چند خط است سالروز شکست سنگین و تاریخی آمریکایی‌ها در صحرای طبس است؛ شکستی که به رغم بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های نظامی، امنیتی، عوامل نفوذی، بررسی‌ها و مطالعات چند لایه کارشناسان خبره نظامی و با فرماندهی مستقیم «جیمی کارتر» رئیس جمهور وقت آمریکا به تلافی سیلی سخت دانشجویان پیرو خط امام (ره) در تسخیر و بازداشت کارمندان لانه جاسوسی، طراحی شده بود، به اراده‌ الهی که فوق هر تدبیر و برنامه‌ای است ابهت پوشالی آمریکا را فرو ریخت و به معجزه قرن مشهور شد، تا آنجا که امام (ره) شن‌های صحرای طبس را ماموران خدا خواند و این شکست مفتضحانه برای نیرو‌های آمریکایی را حاصل اراده‌ الهی برشرد.

پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ آمریکا با استفاده از حفره‌های راداری و امنیتی، ضعف سامانه‌های پدافندی، غفلت متولیان امر و همکاری عوامل نفوذی داخلی، شبانه به داخل کشور نفوذ و با استفاده از شش فروند هواپیما و هشت فروند بالگرد پیشرفته و صد‌ها سامانه و ده‌ها ناو و هواپیما‌های شناسایی و پشتیبانی در خلیج فارس و پایگاه‌های منطقه‌ای، طرح عملیات بزرگ و پیچیده «پنجه عقاب» برای آزادسازی ۵۳ گروگان آمریکایی را از پایتخت ایران کلید زد. زمانی که هنوز ملت به طور کامل روی پای خود تایستاده بود، نیرو‌های مسلح ما از آمادگی لازم برخوردار نبودند و عوامل نفوذی دشمن نیز در مراکز قدرت و تصمیم‌گیری حضور داشتند.

آن شب الطاف الهی به ملت ایران در قامت طوفان شن‌ در طبس تجلی یافت و در چشم به هم زدنی لشکر ابرهه زمان را به زیر کشید و داغ شکستی تاریخی، بزرگ و خفت‌بار را بر پیشانی آنان نشاند. در کنار شیرینی شکست بزرگ و خفت‌بار آمریکا و ناکامی ابرقدرت غرب در فراری دادن جاسوسانش، تلخی نفوذ آسان، بی سروصدا و وقیحانه آمریکا به قلب کشور و شهادت مظلومانه «محمد منتظر قائم» بر کسی پوشیده نبود. اینکه یک کشور متخاصم به خود اجازه دهد به سرزمین ایران تجاوز کرده و قصد داشته باشد وارد تهران شده و اقتدار، عزت، امنیت، استقلال ایران و انقلاب اسلامی را به سخره بگیرد بسیار سخت و سنگین بود.

آن روز لطف الهی این خلا‌ها را پر کرد و عزت و اقتدار ملت ایران محفوظ ماند. تقریبا ۴۰سال بعد با وجود دشمنی‌ها، کینه‌توزی‌ها و دسیسه‌های کوچک و بزرگ، آمریکا در ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ سعی کرد بار دیگر ایران را بیازماید و با نفوذ پهپاد فوق سری و فوق پیشرفته «گلوبال هاوک» به داخل ایران اقتدار و صلابت ایران را بشکند؛ اما نمی‌دانست که این بار الطاف الهی پیشاپیش و بدست فرزندان رشید این ملت در قامت سامانه تمام ایرانی «سوم خرداد» با موشک‌های «صیاد» به ثمر نشسته و هوشیارانه در کمین و مترصد کوچکترین خطای آمریکاست و به محض ورود به فضای سرزمینی ایران، در کمتر از پنج دقیقه پهپاد رادار گریز و تهاجمی ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا را در ارتفاع ۵۱ هزاز پایی هدف گرفته و سرنگون می‌کند و تلخی بر جای مانده ۴۰ ساله از نفوذ هواپیما‌های آمریکایی در حمله طبس را به شیرینی عزت و افتخار ملی تبدیل کرد.

یک بار دیگر نیز آمریکایی‌ها خطر کردند و ملت ایران را آزمودند. آنهم در صبحگاه ۱۳ دی ۱۳۹۸، پگاهی که در آن دست آمریکای جنایتکار در خارج از فضا و جغرافیای سرزمینی ایران اسلامی به خون یکی از بهترین فرزندان ملت ایران شهید سپهبد پاسدار حاج «قاسم سلیمانی» و یار دیرینش شهید «ابومهدی المهندس» و همراهان عزیزش آغشته شد و ملت ایران و عراق را داغدار کرد، شاید به مخیله آمریکا خطور نمی‌کرد که ایران در خارج از حوزه سرزمینی دست به انتقام بزند، اما بار دیگر دست قدرت و الطاف الهی از آستین فرزندان ایران بیرون آمد و پایان دوران بزن و در رو و عربده کشی‌های بی جواب را با غرش موشک‌های بالستیک در قلب پایگاه عین‌الاسد و آوار آن بر سر افسران و سربازان مزدور آمریکا ندا داد و طومار هیمنه ابرقدرت غرب را در هم پیچید.

اگر روزی در غیاب مجاهدان خدا شن‌های صحرا سربازان الهی برای پاس داشتن انقلابی الهی بودند، امروز تجری و تسری اراده حق در فضای نظامی، علمی، اقتصادی و فرهنگی کشور است که مقابله با دشمن را وارد مرحله‌ی جدیدی کرده است.

بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز به لطف الهی، همراه با جهادگران عرصه‌های مختلف، خود را مخاطب امر «جهاد تبیین» رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) دانسته و با طراحی و آغاز ساخت موزه استکبارستیزی طبس در محل وقوع معجزه الهی، در صدد است تا قصه شکست هیمنه آمریکا، تجلی الطاف الهی، ایستادگی و مجاهدت مظلومانه، اما مقتدرانه ملت ایران را زیبا و هنرمندانه برای همیشه تاریخ بازنمایی کند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها