یادداشت/ سعید شهرابی

دنیای بدون رژیم صهیونیستی

دنیای بدون اسرائیل - به ویژه منطقه غرب آسیا - جای بهتری برای مردم منطقه خواهد بود یا خیر؟
کد خبر: ۵۱۸۸۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵ - 27April 2022

دنیای بدون رژیم صهیونیستیگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- سعید شهرابی فراهانی؛ رژیم بی‌ریشه و جعلی اسرائیل مدیون و مرهون فرصت‌طلبی مطرودین صهیونیست و ضعف استعمار انگلیس پس از دو جنگ جهانی ویرانگر بود؛ جنگ‌هایی که از اختلافات اروپاییان سرچشمه می‌گرفت، ولی در تاوان آن غیراروپایی‌ها نیز باید شریک می‌شدند.

اقلیت‌های خائن در میان دربار‌های اقتدارگرای خاورمیانه و اکثریت جاهل در بدنه اجتماعی، شرایط را پدید آوردند تا ویروس مهاجم صهیونیست، غده‌ای سرطانی را در منطقه بکارد و در این بین استعمار بریتانیا و اروپایی‌ها با حمایت‌های خود مسیر را برای آنان هموار می‌کردند، زیرا در اروپا کسی تمایل نداشت تا هزینه‌های تاریخی، سیاسی و هویتی این یهودی‌های سرگردان را تقبل کند.

در آستانه روز قدس بازخوانی مصائبی که بر مردم منطقه، فلسطین و لبنان و ... از جانب مهاجمان صهیونیست تحمیل شده و همچنین ارزیابی روند مبارزه با جنایات آن ضروری و لازم است و قطعاً قلم‌های متعهد و آزاده از پرداختن به قضیه اصلی و محوری قدس غفلت نخواهند کرد. از دید نگارنده جا دارد در کنار بازخوانی گذشته و آینده‌پژوهی مسیر پیش‌رو، اذهان و افکار را به اندیشه حول یک پرسش مهم دعوت کرد؛

دنیای بدون اسرائیل - به ویژه منطقه غرب آسیا - جای بهتری برای مردم منطقه خواهد بود یا خیر؟

آنچه که در هفت یا هشت دهه گذشته بر منطقه ما رفته است، به‌طور مستقیم از نقش استعمار اروپایی، استکبار غربی و استخوان لای زخمی به نام رژیم صهیونیستی تاثیر پذیرفته است. عادی‌سازی روابط با این رژیم غدار راه‌حلی بود که برخی از حکام منطقه برای خلاص شدن از بن‌بست ساخته و پرداخته به دست آمریکا و اروپا (یا همزیستی با صهیونیست‌ها یا نگرانی‌های دائم امنیتی) انتخاب کردند.

راه حل دیگر نیز مقاومت در برابر هزینه‌های تحمیلی استکبار، استعمار و نیابت صهیونیست آنان است.

گروه دوم که مقاومت را انتخاب کرده‌اند ذلت و کرنش در برابر آمریکا، اروپای استعمارگر و صهیونیست‌ها را مذموم می‌دانند، زیرا این سه دستاوردی جز محروم ساختن و عقب نگه داشتن مردم منطقه به بهای رشد سرطان صهیونیسم و تقویت اقلیت خائن وابسته به خود نداشته و ندارند.

صهیونیسم پدیده‌ای است که بر سر نخواستن آن بین مردم منطقه با استکبار و استعمار غربی دعواست. از طرف دیگر تثبیت صهیونیسم رابطه مستقیمی با نفوذ مخرب استعمار در حمکرانی غرب آسیا دارد و این دو به هم وابسته‌اند. روز قدس، تذکری است برای عزم مردم آگاه منطقه که می‌خواهند زنجیر‌های استعمار، استکبار، جهل و خیانت را از هم بگسلند و مانند دوران پیشااسرائیل در کنار همدیگر با صلح و مسالمت زندگی کنند. آرمان قدس، صرفا هویت مذهبی نیست بلکه مشعل و راهنمای حرکت باورمندان به حریت و خودآگاهی برای رهایی از مصائب استعمار و استکبار و وابستگی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها