رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش:

یادواره‌های پنجگانه شهدای ارتش در قم برگزار می‌شود

امیر «فولادی» از برگزاری پنج یادواره و یک اجلاسیه شهدای ارتش در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم خبر داد.
کد خبر: ۵۱۹۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۴ - 27April 2022

یادواره‌های پنجگانه شهدای ارتش در قم برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، امیر سرتیپ دوم ستاد «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی در جلسه مشترک ارتش و کنگره ملی شهدای قم که به منظور هماهنگی یادواره‌ها برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره‌ها در واقع گرامیداشت یاد و خاطره و یادآوری آرمان‌های شهیدان والامقام است.

وی افزود: در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای قم در اواخر آبان سال جاری، برگزاری یادواره‌های پنجگانه شهدای ارتش و یک اجلاسیه در قم برنامه ریزی شده است.

امیر فولادی ادامه داد: شهدای ارتش در قم، ۵۵۰ نفر هستند که به مدت ۵ ماه، هر ماه یک یادواره ویژه ۱۱۰ شهید و در مجموع نیز یک اجلاسیه برای تمام شهدای ارتش در استان قم برگزار می‌شود.

وی افزود: نخستین یادواره در ۲۳ اردیبهشت، دومین یادواره در ۲۶ خرداد، سومین یادواره در ۱۴ تیر، چهارمین یادواره در ۲۰ مرداد و پنجمین یادواره در سوم شهریور برگزار و اجلاسیه نهایی قبل از کنگره نیز در مهرماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس ارتش جمهوری اسلامی ایران همکاری تمامی کمیته‌های کنگره ملی شهدای قم را در برگزاری یادواره‌های فوق خواستار شد و تاکید کرد: در قم و سایر استان‌ها که همزمان با دوران دفاع مقدس، یگان مستقل ارتش وجود نداشت، شهدای ارتش در گمنامی هستند و لذا باید همه ظرفیت‌ها را بکار بگیریم تا ان شاء الله اقدامی متناسب با شان شهدا و درخور رضایت آنان انجام دهیم.

وی توجه به موضوع وحدت نیرو‌های مسلح را از توصیه‌های شهید صیاد شیرازی برشمرد و خاطرنشان کرد: امیر فرماندهی کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، تاکید داشتند در دهه ارتش از سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی تا شهید قرنی در تمامی تبلیغات و بنرها، در کنار تصاویر این دو شهید بزرگوار، تصویر سردار شهید سلیمانی نیز باشد.

امیر فولادی خاطرنشان کرد: شهدای ارتش با شهدای سایر اقشار و نیرو‌های مسلح هیچ تفاوتی ندارند و باید همدلی و تقویت انسجام در تمامی برنامه‌ها مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها