مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد:

امضای بیش از 4 هزار عالم شیعه و اهل تسنن کشور بر پیمان‌نامه قدس

حجت‌الاسلام سیفایی: بیش از 4 هزار عالم شیعه و اهل تسنن کشور در «نشست‌های وحدت و مقاومت» پیرامون مسئله قدس و راهکارهای کمک به آزادسازی فلسطین همفکری و تشریک‌مساعی داشته و پیمان‌نامه‌ای به امضاء رساندند.
کد خبر: ۵۱۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۴ - 28April 2022

امضای بیش از 4 هزار عالم شیعه و اهل تسنن کشور بر پیمان‌نامه قدسبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام محمدتقی سیفایی، مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اظهار داشت: فضای همکاری، هم‌افزایی و همدلی میان مسلمانان در ماه مبارک رمضان بیشتر از ایام دیگر سال است این در حالی است که یکی از تلاش‌ها و نقشه‌های نخ‌نما شده‌ای که دشمنان دین خدا در تمام این سال‌ها به دنبال آن هستند، از بین بردن هم‌دلی و همرنگی امت اسلام است همچنین با توجه به اینکه دشمنان خدا قصد دارند دل‌های مسلمانان را اعم از مذاهب و جریان‌های مختلف اسلامی از هم دور کنند، ماه مبارک رمضان فرصت بسیار مناسبی است تا به دغدغه‌های مشترک شیعیان و اهل تسنن پاسخ داده شود لذا این دورهم نشستن‌ها بسیاری از سوءتفاهم‌ها، کینه‌توزی‌ها و دشمنی‌ها را از بین می‌برد و زمینه اعتلای امت اسلام را فراهم می‌سازد.

مدیرکل اداره ادیان و مذاهب اظهار داشت: ایده «نشست‌های وحدت مقاومت» با این هدف خلق شد تا در شهرهایی که برادران شیعه و اهل تسنن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند فرصتی فراهم شود تا آن‌ها با یکدیگر بنشینند در این نشستن‌ها بر سر مسائل مهم به تشریک‌مساعی و هم‌افزایی برسند، دور یک سفره افطاری نشستن و هم‌صحبت شدن؛ بستری را فراهم می‌کند که نتیجه آن اعتلای امت اسلامی است. ان شاء الله در آینده نه‌چندان دور این حرکت تبدیل به الگویی شود تا دشمنان دین اسلام به هر میزان کینه خلق کنند، هرچقدر عوامل خود را به کار برند و بعضاً از جهالت‌هایی نفع ببرند اما ماه خدا، کتاب خدا و پیامبر خدا، امت رسول‌الله را دورهم جمع می‌کند.

حجت‌الاسلام سیفایی گفت: طراحی ما این بود که «نشست‌های وحدت مقاومت» را در ۷۲ نقطه کشور برگزار شود، اما خوشبختانه به دلیل استقبال خوب مردم عزیزمان تاکنون در بیش از 72 نقطه تلفیقی کشور این مراسم برگزار شد و پیش‌بینی ما این است که تا پایان رمضان این مراسم در بیش از ۸۰ نقطه کشور برگزار شود. این در حالی است که در این نشست‌ها نتایج بی‌نظیری حاصل شد همچنین در این مراسم بیش از 4 هزار عالم شیعه و اهل تسنن کشور پیرامون مسائل مختلفی در خصوص تحکیم وحدت و مسئله قدس که دغدغه اول جهان اسلام است و راهکارهای کمک به آزادسازی فلسطین همفکری و تشریک‌مساعی داشته و پیمان‌نامه‌ای به امضاء رساندند.

حجت‌الاسلام سیفایی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: تمام علمای امت اسلام که طبق حدیث شریف نبوی به‌عنوان وارثان رسول خدا (ص) محسوب می‌شوند همواره در تلاش هستند تا بتواند دین‌داری مردم را تقویت کنند و چالش‌هایی که پیش روی عرصه دین‌داری عامه مردم به‌خصوص قشر جوان و نوجوان وجود دارد را برطرف کنند. در رأس همه این چالش‌ها، مسئله اول امت اسلامی یعنی آزادی قدس شریف قرار دارد. اینکه برای آزادسازی قدس شریف قبله اول مسلمین چه باید کرد و چه طراحی باید داشت یکی از دستاوردهایی است که می‌توان اثرات آن را در برگزاری این قبیل نشست‌ها به‌وضوح مشاهده کرد.

متن پیمانه قدس بدین شرح است:

ای قدس ای شهر نمازگزاران
ای قبله اول مسلمین و ای کعبه دل‌های ما

خدا می‌داند که چقدر دل‌های ما در شوق نماز در آن ارض مبارک، می‌تپد و چشمان پراشک ما در فراغ تو گویای ارادت و اخلاص ما نسبت به توست!

حتی امروز که دیوصفتان به دنبال دریوزگی دنیای پست خود از آمریکا هستند و با توسعه روابط با رژیم جعلی اسرائیل دمی تکان می‌دهند اما هرگز کینه اشغالگران آن مرکز معنویت جهان، از دل ما نمی‌رود

هرچقدر خیانت دولت‌های عربی و به‌اصطلاح اسلامی را درباره تو ببینیم، نه‌تنها از اراده ما برای نجات تو کاسته نمی‌شود که دل‌های ما در مسیر مقاومت مستحکم‌تر و راسخ‌تر خواهد شد

ما جمعی از نخبگان و فعالان شیعه و سنی ایران‌زمین، در این ماه مبارک و در پیشگاه خداوند متعال قسم می‌خوریم که از هیچ اقدامی برای نجات قدس از چنگال اشغالگران کوتاهی نکنیم و با کسانی که به مسجدالاقصی خنجر خیانت زدند دوستی نورزیم

ما به شوق دیدار تو لحظه‌شماری می‌کنیم و یادمان نمی‌رود که هویت ما دین ماست و قدس اولین قبله ما.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها