سردار عبداللهی:

فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌(ص) تکمیل شد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء‌(ص) گفت: ساخت پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که یکی از پیشرفته‌ترین پالایشگاه‌های گازی کشور به شمار می‌آید، به‌طور کامل از مرحله مطالعات تا راه‌اندازی با بهره‌‌گیری از ظرفیت داخلی و توانمندی‌های متخصصان ایرانی در مجموعه این قرارگاه پایان یافته و قرار است به‌زودی مورد بهره‌برداری کامل قرار گیرد.
کد خبر: ۵۱۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶ - 29August 2015

فازهای 15 و 16 پارس جنوبی توسط متخصصان قرارگاه خاتم‌الانبیاء‌(ص) تکمیل شد

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه با افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز شیرین به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده میشود، گفت: پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی از چهار «تِرِین» تولید گاز شیرین «متان» هر کدام به ظرفیت 5/12میلیون متر مکعب برخوردار است؛ که با بهرهبرداری کامل از این پالایشگاه روزانه بیش از 50 میلیون متر مکعب گاز به ظرفیت تولید کشور افزوده میشود.

وی به دیگر محصولات این پالایشگاه اشاره کرد و ادامه داد: تولید روزانه حدود 78 هزار بشکه میعانات گازی، 1250 تن بوتان، دو هزار تن پروپان، 500 تن گوگرد و نیز 2500 تن گاز اتان جهت تأمین نیاز واحدهای پتروشیمی از دیگر محصولات این پالایشگاه به شمار میآیند؛ که این میزان ظرفیت تولید با بهرهبرداری کامل و تثبیت تولید از این پالایشگاه محقق خواهد شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) درباره ارزش ارزی تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: با توجه به تغییر دائمی قیمت جهانی و منطقهای انرژی، ارزش ارزی تولیدات این پالایشگاه نیز متغیر است؛ اما در شرایط کنونی بهطور میانگین ارزش تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی روزانه حدود 20 میلیون دلار برآورد شده است.

وی درباره زمان افتتاح فازهای 15 و 16 پارس جنوبی بیان داشت: ساخت پالایشگاه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی که یکی از پیشرفتهترین پالایشگاههای گازی کشور به شمار میآید، بهطور کامل از مرحله مطالعات تا راهاندازی با بهرهگیری از ظرفیت داخلی و توانمندیهای متخصصان ایرانی در مجموعه قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء(ص) پایان یافته و قرار است بهزودی مورد بهرهبرداری کامل قرار گیرد.

سردار عبداللهی تصریح کرد: تمام واحدهای این پالایشگاه در آستانه بهرهبرداری قرار دارد و با هماهنگیهای به عمل آمده با وزارت نفت قرار است ظرف چند روز آینده این پالایشگاه افتتاح شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها