معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

معلمان نظامی تربیت‌کنندگان فرماندهان آینده نیرو‌های مسلح هستند

دریادار سیاری با بیان اینکه جایگاه معلمان نظامی بسیار رفیع و ارزشمند است، گفت: در ارتش فرماندهان و مسئولانی تربیت می‌کنیم که بتوانند صحنه‌های نبرد در آینده را مدیریت کنند؛ البته این دانش در کنار ایمان و اعتقاد است که می‌تواند صحنه‌های نبرد را به نفع ما تغییر دهد.
کد خبر: ۵۲۰۸۲۸
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶ - 09May 2022

دریادار سیاریبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ‌کننده ارتش صبح امروز (دوشنبه) در مراسم بزرگداشت و تجلیل از اساتید و معلمان ارتش جمهوری اسلامی ایران که  در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد، اظهار داشت: کار معلم تربیت و ساخت انسان‌هایی است که می‌خواهند جامعه را اداره کنند.

وی با اشاره به اهمیت نیروی انسانی مناسب و کیفی گفت: بدون تردید نیروی انسانی آموزش‌دیده و کارآمد می‌تواند موجب بالندگی و شکوفایی هر سازمانی شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش ادامه داد: معلم‌ها افرادی را آموزش و پرورش می‌دهند که می‌خواهند آینده‌سازان کشور باشند و اگر آموزش‌ها منبطق بر نیاز‌ها و تخصص‌گرایی نباشد، آینده‌ی کشور دچار مشکل می‌شود.

امیر سیاری حفظ تمامیت ارضی، استقلال و نظام مقدس جمهوری اسلامی را از مهم‌ترین مأموریت‌های ارتش دانست و افزود: برای اینکه بتوانیم مأموریت‌های اصلی خود را به خوبی انجام دهیم، نیازمند آموزش و پرورش نیرو‌های زبده و کارآمد هستیم که این وظیفه توسط معلمان نظامی انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: جایگاه معلمان نظامی بسیار رفیع و ارزشمند است؛ چون آن‌ها دفاع‌کنندگان و پاسداران انقلاب اسلامی و حافظان تمامیت ارضی کشور را تربیت می‌کنند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش اظهار داشت: ارتش در حوزه تربیت‌های اخلاقی، معنوی و علمی، آموزش‌های لازم را به نیرو‌های خود می‌دهد و برای این حوزه‌ها اساتید گرانقدری را در درون خود پرورش داده است.

دریادار سیاری عنوان کرد: در ارتش فرماندهان و مسئولانی تربیت می‌کنیم که بتوانند صحنه‌های نبرد در آینده را مدیریت کنند؛ البته این دانش در کنار ایمان و اعتقاد است که می‌تواند صحنه‌های نبرد را به نفع ما تغییر دهد.

وی سپس با اشاره به در پیش بودن سالروز پیروزی عملیات بیت‌المقدس گفت: اگر ایمان، اعتقاد و تخصص و تعهد نبود، نمی‌توانستیم ۲۶ روز در مقابل دشمن مداومت عملیاتی داشته باشیم و در مقابل آن حجم از تسلیحات و نیرو با اقتدار بایستیم. این نیروی ایمان، دانش نظامی و تخصص و شجاعت بود که ما را در عملیات بیت‌المقدس به پیروزی رساند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش افزود: کسانی که در طراحی عملیات بیت‌المقدس حضور داشتند، اساتید دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش بودند که در کنار اساتید سپاه، این عملیات بزرگ را طراحی کردند و موجب شدند تا بر دشمن غلبه کنیم.

امیر سیاری تأکید کرد: مربیان و اساتید ارتش باید بادانش، تحصیل‌کرده، اهل مطالعه و با اخلاق و رفتار شایسته باشند؛ چراکه تمام رفتار و سکنات استاد برای شاگردان آموزنده است و شاگردان از او می‌آموزند.

وی اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا تمامی محیط و ابزار آموزش و پرورش را به سمت و سویی سوق دهیم که آموزش به بهترین شکل ممکن انجام شود.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با بیان اینکه محتوای آموزشی در نیرو‌های مسلح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: نباید به محتوای آموزشی موجود اکتفا کنیم.

دریادار سیاری تأکید کرد: ما باید با نوآوری و خلاقیت و استفاده از علم و دانش روز جهان به بهترین شکل آموزش‌های لازم را به دانشجویان ارائه دهیم و با نظارت و کنترل دقیق اساتید را ارزیابی کنیم تا بهترین اساتید و دانشجویان در درون سیستم تربیت شوند و افراد را در راستای تحقق مأموریت‌های پیش رو تربیت کنند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار