سخنگوی ناجا:

کشف ۶۱۸ تن آرد، گندم و روغن خوراکی/ پلیس دسترسی کامل به سامانه جامع انبارها ندارد

سردار حاجیان با بیان اینکه دسترسی به سامانه جامع انبارها نقش به‌سزایی در مبارزه با احتکار دارد، گفت: ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در ۴۸ ساعت گذشته کشف شده است.
کد خبر: ۵۲۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۲ - 08May 2022

پلیس دسترسی کامل به سامانه جامع انبارها ندارد/ کشف ۶۱۸ تن آرد، گندم و روغن خوراکیبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «مهدی حاجیان» سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: بایستی ایجاد یک سامانه جامع کنترلی برای شناسایی کالاها از مبدأ تا زمان مصرف، توسط مسئولان و سازمان‌ها پیگیری شود و در خصوص مبارزه با قاچاق و احتکار کالا همکاری و تصمیم جدی داشته باشند. پلیس به معنای واقعی، می‌بایست دسترسی به سامانه جامع انبارها داشته باشد و کالاها را کنترل و صحت‌سنجی کند، تا این لحظه پلیس دسترسی کامل و جامع به این سامانه را ندارد.

وی افزود: وقتی که کارشناسان و مسئولان نهادهای مرتبط با قاچاق و احتکار کالا از انبارها بازرسی می‌کنند، به این معناست که این سامانه جامع وجود ندارد و اگر سامانه جامع و کاملی در خصوص ورودی و خروجی‌ها کالاها در دسترس بود، نیاز کمتری به بازدید از انبارها وجود داشت.

حاجیان گفت: برابر قانون برای مبارزه با قاچاق، می‌بایستی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق و وزارت صمت، سامانه شناسایی کالاهای قاچاق و سامانه جامع تجارت را راه‌اندازی کنند و دسترسی به پلیس بدهند که با گذشت هشت سال هنوز این مهم انجام نشده است. مردم انتظار دارند که سیستم‌های نظارتی مثل پلیس بتواند به معنای واقعی و اثرگذار در حوزه مبارزه با قاچاق و احتکار کالا ورود کند و اگر سامانه جامع داشته باشیم، اما داده‌ها را در اختیار نداشته باشیم، چگونه می‌توان به‌طور کامل با این معضل به معنای واقعی مبارزه کرد.

سخنگوی فرماندهی کل انتظامی کشور اضافه کرد: برای صحت‌سنجی و تحلیل خاص داده‌ها در خصوص کالاها می‌بایست دسترسی ادمین به پلیس داده شود و اگر این مهم محقق نشود، با عدم دسترسی به سامانه تفاوت چندانی ندارد.

سردار حاجیان با بیان اینکه پلیس به‌صورت شبانه‌روزی در حال مبارزه با قاچاقچیان کالا و ارز است، خاطرنشان کرد: در این راستا و در ۴۸ ساعت گذشته ۳۰۰ تن روغن خوراکی و ۳۱۸ تن آرد و گندم در سطح کشور کشف شده که برای تحقق کامل مبارزه با قاچاقچیان کالا، همکاری و تعامل مستمر سایر دستگاه‌ها می‌تواند نقش به‌سزایی را ایفا کند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها