بی‌اعتنایی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به آمریکا برای شهرک‌سازی

پس از گزارش رسانه‌های عبری درباره تصویب قریب‌الوقوع طرح احداث شهرک‌سازی در کرانه باختری و مخالفت آمریکا با این گام، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی گفت که تل‌آویو نیازی به اجازه آمریکا در این زمینه ندارد.
کد خبر: ۵۲۱۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۸ - 10May 2022

بی‌اعتنایی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به آمریکا برای شهرک‌سازیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، امروز (سه‌شنبه)، در پاسخ به سؤال خبرنگاران در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) به موضع مخالف واشنگتن با شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری واکنش نشان داد.

دولت آمریکا ضمن ابراز مخالفت با شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری، از تل‌آویو خواسته بود که هیچ گونه شهرک جدیدی در کرانه باختری احداث نکند.

بنابر گزارش روزنامه «جروزالم پست»، لاپید در این خصوص گفت که اسرائیل برای ساخت شهرک در کرانه باختری نیازی به اجازه آمریکا ندارد.

با این حال، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی اضافه کرد زمانی که مسئله مربوط به شهرک‌سازی است، آن‌ها همواره آمریکایی‌ها را در جریان امور قرار داده‌اند.

رسانه‌های عبری اخیرا گزارش دادند که همزمان با احتمال سفر رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی، رژیم صهیونیستی طرح احداث حدود چهار هزار واحد جدید در کرانه باختری را تصویب می‌کند.

طبق گزارش رسانه‌ها، در طرح جدید قرار است ۳۹۸۸ واحد جدید تصویب شود. بنابر این پروژه، مقرر شده است که در جلسه آتی کمیته فرعی شهرک‌سازیِ وابسته به شورای عالی برنامه‌ریزی تل‌آویو در روز پنجشنبه برای احداث ۱۴۵۲ واحد مسکونی در شهرک‌های «نوکدیم» (۳۲ واحد)، در شهرک «معالیه ادومیم» (۱۶ واحد)، در شهرک «کدومیم» (۲۸۶ واحد)، در شهرک «دولیو» (۹۰ واحد)، در شهرک «عمانوئیل» (۱۷۰ واحد)، در شهرک «مافو حورون» (۱۱۰ واحد)، در شهرک «شعاری تیکوا» (۱۹۲ واحد)، در شهرک «الکناه» (۵۰۰ واحد) و در شهرک «ناغوهوت» (۵۶ واحد) برنامه‌ریزی شود.

در نشست روز پنجشنبه همچنین دو هزار و ۵۳۶ واحد مسکونی در شهرک‌های «دولیف»، «معالیه مخماش»، «شیفوت راحیل»، «نیریا»، «غفعات زئییف»، «افرات»، «تسوویم»، «ریواوا»، «تل منشیه»، «بیتار عیلیت»، «کریات اربع» به تصویب نهایی می‌رسد.

روزنامه عبری «هاآرتص»، روز جمعه گزارش داده بود که «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با طرح ساخت چهار هزار واحد صهیونیست‌نشین در کرانه باختری موافقت خود را اعلام خواهد کرد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار