حسین معززی نیا :

تولید یک فیلم سینمایی با موضوع جهادگران جنگ بسیارلازم و ضروری است

در بعضی از فیلم های دفاع مقدس لحظه های کوتاهی وجود دارد که فعالیت جهادگران درجبهه را نشان می دهد اما فیلمی که به طور کامل به فعالیت جهادگران جنگ بپردازد در سینمای ما تولید نشده است.
کد خبر: ۵۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۳۳ - 17June 2013

تولید یک فیلم سینمایی با موضوع جهادگران جنگ بسیارلازم و ضروری است

حسین معززی نیا کارشناس و منتقد سینما در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: در بعضی از فیلم های دفاع مقدس لحظه های کوتاهی وجود دارد که فعالیت جهادگران درجبهه را نشان می دهد اما فیلمی که به طور کامل به فعالیت جهادگران جنگ بپردازد در سینمای ما تولید نشده است.

سردبیر مجله "24" افزود: جهادگران درجنگ نقش بسیار پررنگی داشتند وبه خوبی از عهده رسالت سنگینی که بر دوش داشتند برآمدند اما متاسفانه در سینما و تلویزیون ما به اندازه کافی در مورد این عزیزان فیلم ساخته نشده و نمی دانم به چه علت در این مورد غفلت شده است. به نظرم تولید یک فیلم سینمایی در این زمینه بسیارلازم و ضروری است.

نویسنده کتاب" جست و جویی در آراء و افکار شهید آوینی" اظهار داشت: درباره فعالیت جهادگران دوستان روایت فتح مستندهای بسیارخوبی کار کرده اند که آن هم مربوط به گذشته می شود وتا آنجا که من اطلاع دارم در دوره جدید فیلم مستند جدیدی با این موضوع ساخته نشده است.

نویسنده کتاب " سینمای ایرانی جشنواره جهانی " افزود: شاید مستندهایی که گروه روایت فتح با موضوع جهاد ساخته هم به این علت بوده که خود گروه جهاد تلویزیون بانی این کار بوده وفیلم سازان را به ساخت فیلم هایی با موضوع جهاد ترغیب می کرده است، اگر حمایت های گروه جهاد نبود همین چند مستند هم ساخته نمی شد.

نویسنده کتاب " داستان اسلحه" تصریح کرد: جهادگرانی که در جنگ حضور داشتند همیشه و درهمه حال در معرض اصابت گلوله بودند و مرگ و شهادت همیشه در پیش روی آنها بوده است. چنین شخصیت ها یی با چنین موقعیت های دراماتیکی که درآن قرار گرفته اند می توانند حرفهای بسیار زیبا و جذابی برای گفتن داشته باشند، حرفهایی که از حد فیلم مستند و تله فیلم فراتر رود و در قالب یک فیلم سینمایی به تماشاگر عرضه شود .    

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Germany
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۰
0
0
داستان پیدایش جهاد سازندگی همچون ققنوس زیباست که عمر جاودانه دارد.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار