مزار شهدای ارتش در قم عطرافشانی شد

مزار ۱۲۳ شهید ارتش در استان قم، عصر امروز طی آئینی با حضور فرماندهان ارتش و خانواده‌های معظم شهدا، عطرافشانی و غبارروبی شد.
کد خبر: ۵۲۲۰۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۱ - 12May 2022

مزار شهدای ارتش در قم عطرافشانی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مزار مطهر ۱۲۳ ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدای شیخان قم، در آستانه برگزاری نخستین یادواره شهدای ارتش در استان، عطرافشانی و غبارروبی شد.

امیر سرتیپ «محمدرضا فولادی» رئیس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس استان جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی در این مراسم، اظهار داشت: راه شهدا راهی است که هیچ خوف و حزنی در آن نیست و شهدا به قله رسیدند و ان شاءالله دست ما را هم در این مسیر بگیرند.

وی افزود: شهدا با جسم و روح خویش روشنی بخش مسیر سرفرازی شدند و ما همیشه نیازمند عنایات آنان هستیم.

امیر فولادی ادامه داد: ما حضور در کنار مزار شهدا و تلاش و مجاهدت در برگزاری یادواره و کنگره شهیدان را فریضه دانسته و آن را فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌های امامین انقلاب می‌دانیم.

وی تاکید کرد: باید قدردان شهدا و خانواده‌های معظم آنان باشیم و در جهت گسترش فرهنگ ایثار و اخلاص و مجاهدت و دشمن شناسی و عمل به وظیفه و حفظ میراث ارزشمند شهدا نهایت تلاش خود را انجام دهیم.

مراسم فوق با عرض سلام فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و نیز عطرافشانی مزار مطهر شهید ارتشبد قرنی نخستین رئیس ستاد مشترک پس از انقلاب اسلامی آغاز شد، سپس حاضران در مراسم، با تشریفات ویژه و نواختن سرود‌های حماسی، به سوی مزار شهدای شیخان حرکت کردند.

این مراسم در گلزار شهدای شیخان با ادای احترام به مزار شهید محمد فراشاهی، دکلمه خوانی محمدطه ابراهیمی و مرثیه سرایی حاج علی مالکی نژاد از جانبازان دوران دفاع مقدس ادامه یافت.

در مراسم فوق، امیر سرتیپ محمد محمودی معاون اجرایی و امیر سرتیپ منصور ونک معاون بازرسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سرهنگ نعمت محسنی زرین فرمانده ارشد ارتش در استان قم، روسای عقیدتی سیاسی و فرماندهان و کارکنان یگان‌های ارتش در استان، مدیران کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران و نمایندگانی از اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، شهرداری و دیگر دستگاه‌های استان حضور داشتند.

نخستین یادواره از پنج یادواره شهدای ارتش در قم، روز جمعه ۲۳ اردیبهشت از ساعت ۱۸ در مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار