وزارت خارجه سوریه:

پایداری مردم و ارتش سوریه موجب شکست اهداف آمریکا شد

وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه‌ای پایداری مردم، ارتش و رهبری سوریه را موجب شکست اهداف آمریکایی‌ها و غربی‌ها در تقسیم سوریه برشمرد.
کد خبر: ۵۲۲۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۱ - 14May 2022

پایداری مردم و ارتش سوریه موجب شکست اهداف آمریکا شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سانا، وزارت امور خارجه سوریه کمک ایالات متحده آمریکا و ابزار‌های غربی به گروه‌های تروریستی مسلح در شمال شرقی و شمال غربی این کشور را موجب نابودی ظرفیت‌های اقتصادی سوریه و غارت منابع، ثروت‌ها و آثار باستانی سوریه برشمرد.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: جمهوری عربی سوریه از بیانیه وزارت خارجه آمریکا مبنی بر اعطای مجوز برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در شمال شرقی و شمال غربی سوریه تعجب نکرد چرا که دولت‌های متوالی ایالات متحده در پشت پرده جنگی بوده اند که سوریه از ده سال پیش با آن موجه است.

این بیانیه می‌افزاید: ارائه کمک به گروه‌های تروریستی مسلح در شمال شرقی و شمال غربی سوریه توسط ایالات متحده آمریکا و ابزار‌های غربی منجر به نابودی ظرفیت‌های اقتصادی سوریه و غارت منابع و ثروت‌ها و آثار باستانی شده است.

وزارت خارجه سوریه افزود: ادعای مندرج در بیانیه دولت آمریکا و ادعا‌های وزارت خزانه داری این کشور جز ادامه این رویکرد مخرب که با تعهدات بین المللی ایالات متحده در مقابله با تروریسم و پایبندی این کشور به تمامیت ارضی سوریه مغایرت دارد، چیز دیگری نیست.

در این بیانیه آمده است که تقسیم سوریه هدف آمریکایی‌ها و غربی‌ها بود، اما پایداری ارتش، مردم و رهبری سوریه منجر به شکست این هدف نفرت انگیز شد.

وزارت خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که این کشور مصمم است تا این توطئه جدید و تمام نیرو‌های پشت آن را شکست دهد و از همه مردم وفادار در شمال شرقی و شمال غربی سوریه می‌خواهد تا در مقابل این توطئه جدید بایستند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار