رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح:

علت زیرسوال بردن «وظیفه عمومی»، درک نادرست از مسائل نظامی و امنیتی است

سردار «کمالی» با اشاره به چالش کشیده شدن نظام وظیفه عمومی در فضای مجازی، گفت: عده‌ای که درک درستی از مسائل نظامی و امنیتی منطقه و کشور ندارند، سعی می‌کنند که مقبولیت نظام وظیفه عمومی را زیر سوال ببرند.
کد خبر: ۵۲۲۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶ - 14May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تبریز، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار «موسی کمالی» رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیرو‌های مسلح، امروز (شنبه) در نشست فرماندهان ارشد یگان‌های نظامی مستقر آذربایجان شرقی که در ستاد فرماندهی لشکر ٢١ حمزه آذربایجان برگزار شد، با تاکید بر ضرورت اهمیت‌بخشی به نظام وظیفه عمومی و مهارت‌آموزی پرسنل وظیفه در حین خدمت، اظهار داشت: دفاع در کشور ما یک دفاع عمومی است و بخش بزرگی از نیرو‌های مسلح ما از طریق نظام وظیفه عمومی تامین می‌شود و این مدل، آزمایش خود را بار‌ها و بار‌ها به‌خصوص در برهه جنگ تحمیلی پس داده است.

وی افزود: یک سوم شهدای دفاع مقدس را سربازان وظیفه تشکیل داده‌اند و ما بر روح همه این شهدا درود می‌فرستیم.

سردار «کمالی» به چالش کشیده شدن نظام وظیفه عمومی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: عده‌ای که درک درستی از مسائل نظامی و امنیتی منطقه و کشور ندارند، سعی می‌کنند که مقبولیت نظام وظیفه عمومی را زیر سوال ببرند؛ در حالی که کوچک‌ترین اطلاعاتی از مسائل نظامی و دفاعی ندارند و صرفاً این مسئله را به‌عنوان یک چالش اجتماعی مطرح می‌کنند.

وی افزود: این افراد ناآگاه نظام وظیفه عمومی را درحالی به بهانه‌هایی مانند کاهش ازدواج و مشکلات اشتغال به چالش می‌کشند که پیرترین کشور‌های جهان سال‌هاست که نظام وظیفه عمومی را کنار گذاشته‌اند؛ اما جمعیت‌شان پیرتر شده است. این مسائل که در فضای مجازی مطرح می‌شود، بیشتر بهانه‌تراشی از سر ناآگاهی است و درست نیست.

«کمالی» تاکید کرد: شما عربستان سعودی را ببینید که پس از آن‌که سال‌ها نظام وظیفه عمومی را کنار گذاشته بود، پس از درگیری و ناکامی در جنگ یمن، خدمت سربازی را اجباری کرده و حتی در نظر دارد تا خدمت در نیرو‌های مسلح این کشور را برای خانم‌ها هم اجباری کند.

وی ادامه داد: وضعیت اوکراین و روسیه هم پس از تقابل نظامی مثال خوبی در این زمینه است که افراد تا ۶٠ سال به خدمت در ارتش فراخوانده شدند.

سردار «کمالی» بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای بهبود وضعیت معیشتی و آموزشی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح تأکید کرد و اظهار داشت: ما هم این وضعیت معیشتی و حرفه‌ای موجود را قبول نداریم و حتماً این وضعیت باید بهبود پیدا کند و ما از همه ظرفیت‌ها برای ارتقاء این وضعیت استفاده می‌کنیم.

مشاور عالی فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای کارکنان وظیفه حین انجام خدمت سربازی یکی از برنامه‌های مهم ستاد کل نیرو‌های مسلح است که امسال در پنجمین سال اجرای آن قرار داشته و بر گسترش آن در سطح همه پرسنل وظیفه تاکید داریم.

وی تصریح کرد: ما مهارت‌افزایی پرسنل وظیفه را جزو وظایف اصلی خودمان می‌دانیم و این طرح را با قدرت و کیفیت بیش‌تری اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار