رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

فعالیت داوطلبان هلال احمر نمونه کامل ایثارگری است/ پیگیری حمایت قانونی از اقدامات جهادی و اجتماعی

قاضی‌زاده هاشمی گفت: داوطلبان جمعیت هلال احمر در موقعیت‌های آسیب و تنگنا بدون توجه به مشکلات خود به دیگران کمک می‌کنند که این نمونه کامل ایثارگری است.
کد خبر: ۵۲۲۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ - 12May 2022

فعالیت داوطلبان هلال احمر نمونه کامل ایثارگری است/ پیگیری حمایت قانونی از اقدامات جهادی و اجتماعیبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز (پنجشنبه) در مراسم بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر جمعیت هلال احمر که در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد ضمن تقدیر از جمعیت هلال احمر و مسئولان این سازمان بابت حفظ یاد و نام شهدا اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی پاسداری از نام شهیدان را همطراز حرکت در مسیر شهادت دانسته‌اند. شهدا مسیر را به انسان نشان می‌دهند، به خصوص برای بشر امروزی که دچار سردرگمی است.

وی افزود: ۱۰۰ سال از فعالیت جمعیت هلال احمر می‌گذرد و بنای کار آن بر فعالیت داوطلبانه بدون دریافت هیچ مزدی است. داوطلبان این جمعیت در موقعیت‌های آسیب و تنگنا بدون توجه به مشکلات خود به دیگران کمک می‌کنند که این نمونه کامل ایثارگری است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به نقش هلال احمر در شناسایی رزمندگان مفقودالاثر دفاع مقدس گفت: این جمعیت در ثبت و ضبط آمار آزادگان و شناسایی شهدا و پیگیری وضعیت مفقودالاثر‌ها فعالیت‌های خوبی داشت. در آن دوران بسیاری از شهدا مفقودالاثر بودند و خانواده‌های آنان هیچ اطلاعی از وضعیت عزیزان خود نداشتند و در چنین شرایطی بود که جمعیت هلال احمر کمک‌های زیادی به شناسایی شهدای مفقودالاثر و آزادگان می‌کرد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کشور ما در معرض بلایای طبیعی زیادی است و در چنین شرایطی فعالیت جمعیت هلال احمر بسیار حیاتی است. این کار بر اساس فرهنگ ایثارگری جاری در کشورمان شکل می‌گیرد که در سخت‌ترین شرایط و زیر فشار‌های مختلف از کمک به هموطنان خود غافل نمی‌شوند.

قاضی‌زاده هاشمی تصریح کرد: معرفی و تبیین فعالیت‌های ایثارگرانه در هلال احمر امر بسیار مهمی است و بنیاد شهید و امور ایثارگران آماده هر نوع همکاری در این مسیر است. قهرمانان حقیقی باید برجسته شوند تا همه مردم با آن‌ها آشنا شوند.

وی با بیان اینکه علاوه بر دوران جنگ و دفاع، در دوران صلح نیز شاهد حضور مفهوم ایثار و شهادت در جامعه هستیم، گفت: تعداد زیادی از عزیزان کشورمان در عرصه‌های داوطلبانه برای دفاع و خدمت جان خود را از دست می‌دهند یا دچار آسیب می‌شوند، اما متاسفانه بنیاد شهید و امور ایثارگران به دلیل موانع قانونی و عدم تعریف حقوقی امکان تحت پوشش قرار دادن این عزیزان را ندارد.

معاون رئیس جمهور افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران تلاش می‌کند بسته قانونی را تعریف کند تا در آن حمایت از اقدامات جهادی تعریف شود تا افرادی که در فعالیت‌های جهادی و اجتماعی دچار آسیب شده‌اند از بعضی از امتیازات برخوردار و در سطح تعریف‌شده‌ای مشمول خدمات باشند. خوشبختانه این آمادگی در دولت و مجلس شورای اسلامی وجود دارد و قانون برنامه هفتم توسعه فرصت خوبی برای پیگیری این موضوع است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان تأکید کرد: امیدواریم رفتار و منش داوطلبان هلال احمر به یک رفتار فراگیر اجتماعی تبدیل شود.

گفتنی است، در این مراسم از خانواده شهدای امدادگر جمعیت هلال احمر تجلیل شد.

در آیین بزرگداشت ۴۹۰ شهید امدادگر، جانبازان سرافراز «مصطفی پرکره»، «محسن برزگر محمدی»، «حسین اسرافیلی» و «جواد استوار» با پوشیدن لباس هلال احمر، عضو داوطلب جمعیت شدند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار