عضو هیئت مذاکره‎‌کننده دولت «نجات ملی» یمن:

سازمان ملل مسئول نقض آتش‌بس یمن از سوی متجاوزان سعودی است

عبدالملک العجری ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل در نظارت بر فرایند آتش‌بس یمن، این سازمان را مسئول نقض مکرر آتش‌بس توسط متجاوزان دانست.
کد خبر: ۵۲۲۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲ - 15May 2022

سازمان ملل مسئول نقض آتش‌بس یمن توسط متجاوزان سعودی استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، «عبدالملک العجری» عضو هیئت مذاکره‌کننده در دولت «نجات ملی» یمن ضمن انتقاد از عملکرد سازمان ملل در نظارت بر فرایند آتش‌بسِ این کشور، اظهار داشت: سازمان ملل متحد مسئول نقض مکرر آتش‌بس توسط متجاوزان است.

عضو هیئت مذاکره‌کننده در دولت «نجات ملی» یمن تصریح کرد: متجاوزان ثابت کردند که هیچ جدیتی در برقراری صلح در یمن ندارند. آن‌ها از اینکه ملت یمن متحمل درد و رنج می‌شود، لذت می‌برند.

این مقام یمنی در ادامه اظهاراتش عنوان کرد: علی‌رغم وعده‌هایی که داده شده بود، اما فرودگاه بین‌المللی صنعاء هنوز بازگشایی نشده است. این بدان معناست که متجاوزان حتی اجازه تردد بیماران و مجروحان یمنی از طریق فرودگاه صنعاء را نمی‌دهند.

این در حالی است که چندی پیش «محمد عبدالسلام» سخنگوی جنبش «أنصارالله» یمن، تبلیغات عربستان سعودی در خصوص نقش این کشور در تحولات یمن را سیاه، کثیف و گمراه‌کننده توصیف کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله در این‌خصوص گفت: انتظار ما از سازمان ملل متحد به‌ویژه فرستاده آن در امور یمن این است که از تبلیغات گمراه‌کننده سعودی‌ها حمایت نکرده و با این تبلیغات همراهی نکنند.

محمد عبدالسلام در ادامه اظهاراتش در این زمینه یادآور شد: عربستان سعودی از طریق تبلیغات سیاه و نابجا به دنبال وارونه جلوه دادن حقایقی است که در عرصه عمل به وقوع می‌پیوندند. سازمان ملل متحد باید در قبال تحولات یمن موضع بی‌طرفانه داشته باشد.

ان‌های پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها