پیش‌بینی فقر شدید برای صد‌ها هزار خانواده انگلیسی

تحلیلگران می‌گویند انگلیس در آستانه رکود اقتصادی قرار داشته و اگر دولت اقدام فوری انجام ندهد، تعداد انگلیسی‌های فقیر در سال آینده به یک میلیون نفر می‌رسد.
کد خبر: ۵۲۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 15May 2022

پیش‌بینی فقر شدید برای صد‌ها هزار خانواده انگلیسی

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، همزمان با شدت گرفتن عواقب اقتصادی جنگ اوکراین و روسیه بر حوزه‌های مختلف در جهان از جمله قیمت سوخت و امنیت غذایی، پیش‌بینی می‌شود صد‌ها هزار خانواده انگلیسی سال آینده میلادی را با فقر شدید سپری کنند. پایگاه خبری «بلومبرگ» بامداد یکشنبه پیش‌بینی کرد، تعداد انگلیسی‌هایی که در فقر شدید زندگی می‌کنند ممکن است در سال ۲۰۲۳ به یک میلیون نفر برسد.

بر اساس این گزارش، بلومبرگ این پیش بینی را با استناد به داده‌های «موسسه ملی تحقیقات اقتصادی و اجتماعی» انگلیس (NIESR) انجام داده است.

به نوشته وبگاه «ریانووستی» به نقل از این گزارش، تحلیلگران می‌گویند که انگلیس در آستانه رکود است و اگر دولت لندن برای مقابله با این بحران فوری اقدام نکند، ۲۵۰ هزار خانواده دیگر در «فقر شدید» قرار خواهند گرفت.

بلومبرگ ادامه داد، انگلیس با یکی از بدترین شوک‌ها در میان اقتصاد‌های بزرگ توسعه یافته مواجه است، زیرا افزایش شدید قیمت انرژی به دلیل بحران اوکراین و بازار‌های کار فشرده منجر به تورم بالاتر می‌شود.

بر اساس داده‌های مؤسسه انگلیسی مذکور، تورم در پایان سال جاری در این کشور به ۱۴.۴ درصد خواهد رسید که بالاترین نرخ در چهار دهه گذشته است و پیش‌بینی می‌شود اقتصاد انگلیس تا پایان سال ۵ درصد کاهش یابد.

به نوشته ریانووستی، پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین، غرب فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش داد. اقدامات محدود کننده در درجه اول بر بخش بانکی و حوزه محصولات با فناوری پیشرفته تأثیر گذاشت. برخی از کشور‌ها مسدود کردن دارایی‌های روسیه را اعلام کرده اند، بسیاری از شرکت‌ها فعالیت خود را در این کشور متوقف کرده‌اند.

بر این اساس، اختلال در زنجیره تامین منجر به مشکلات اقتصادی در آمریکا و اروپا شده است که در افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت جلوه پیدا کرده است.

از ماه آوریل نیز روسیه شروع به پذیرش پرداخت‌های حق واردات گاز از کشور‌های غیردوست به روبل کرد تا از تسویه حساب‌ها به دلار و یورو اجتناب کند.

انگلیس در حالی با رکود اقتصادی و فقر شدید صد‌ها هزار خانوار دست‌وپنجه نرم می‌کند که دولت لندن قصد دارد از منابع ذخیره که برای مواقع اضطراری استفاده می‌کند، بیش از یک میلیارد پوند به اوکراین کمک نظامی کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها