غیرتمندی خلبان مهاجر ایرانی برای تقویت نیروی هوایی ایران در جنگ

«حسین غلامیان» از جمله غیورمندان ارتشی است که برای دفاع از وطن به کشور بازگشت و در کسوت خلبانی به مقابله با دشمن پرداخت و نهاتیا در این راه به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۲ - 18May 2022

غیرتمندی خلبانی که برای شرکت در دفاع مقدس به وطن بازگشتبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، هیئت معارف جنگ شهید صیاد بخشی از زندگینامه شهید «حسین غلامیان» را منتشر کرد. امیر سرلشکر خلبان شهید حسین غلامیان یکی از خلبانان شهید نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که در نخستین روز از شهریور سال ۱۳۲۷ در یکی از روستا‌های جاده چالوس از توابع کرج چشم به جهان گشود.

دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای چاران از توابع ارنگه در چالوس گذراند. حسین برای ادامه تحصیلات در مقطع دبیرستان به تهران سفر کرد و موفق اخذ دیپلم در رشته طبیعی شد.

شهید غلامیان دوره مقدماتی پرواز را در ایران و دوره تکمیلی و تخصصی را در آمریکا گذراند و در بازگشت به وطن به جمع خلبانان شکاری اف ۴ پیوست.

در طول دفاع مقدس در تمام مأموریت‌ها وعملیات‌های محوله حضور فعال داشت. آخرین پرواز امیر سرلشکر خلبان شهید حسین غلامیان در ساعت شش صبح هفتمین روز از خرداد سال ۱۳۶۰ انجام شد. در ۷ خرداد ۱۳۶۰ در محور دزفول - شوش مورد اصابت موشک قرار گرفت و پس از فرود اضطراری وارد درگیری تن به تن با دشمن بعثی شد و سرانجام به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار