نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران:

روحانیت فرماندهان جهاد تبیین هستند

حجت‌الاسلام «صادقی» گفت: با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، روحانیت جهاد تبیین را اولویت می‌داند و در این جهاد پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت است.
کد خبر: ۵۲۲۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸ - 16May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، حجت‌الاسلام «عبدالله حاج‌صادقی» نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران در همایش «شهدای روحانی، فرماندهی و هدایتگری نظامی» که امروز در مجتمع فرهنگی آیه‌ها برگزار شد، اظهار داشت: شهادت برای رسیدن به حیات طیبه، بزرگ‌ترین نعمت است.

وی افزود: پیام شهدا این است که از حیات حیوانی می‌گذریم تا حیات انسانی خود را ابدی و همیشگی کنیم. گفتمان و ادبیات شهادت، گفتمان شادی، سرور و بشارت است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: همه در این مراسم گرد هم آمده‌ایم تا پیام شهدا را بشنویم و از حیات شهید، تجدید حیات کنیم، شهید تنها خود زنده نیست و به دلیل اینکه به قرب الهی رسیده احیاگر است. شهید و فرهنگ شهادت عامل زندگی و حیات است. امیدواریم بتوانیم شاگردان خوبی برای مکتب شهدا باشیم.

حاج‌صادقی یادآور شد: جهاد یک امر همگانی و همیشگی است. در زندگی، روزی بدون جهاد نیست. جهاد عامل عزت، افتخار و حیات است، البته مصادیق جهاد متناسب به مقاطع مختلف و نوع تهاجم دشمن تغییر می‌کند.

وی تأکید کرد: بر اساس آیات قرآن کریم تقابل جبهه حق و باطل همیشه وجود دارد. در طول تاریخ، انبیاء الهی با شیاطین جن و انس نیز در تقابل بودند و این سنت الهی است و در این رویارویی جوهره انسان مشخص می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران بیان داشت: مبنای جنگ حق و باطل بر اساس قرآن کریم دین و باورهاست. انرژی هسته‌ای، توانمندی موشکی و حمایت از مظلومین عالم بهانه است. استکبار به دنبال آن است تا اراده خود را حاکم و سلطه خود را تحمیل کند و ما را از ولایت‌الله خارج و تحت ولایت خود قرار دهد.

حاج‌صادقی گفت: در این جنگ، پرچم‌دار جهاد روحانیت است. روحانیت در مکتب اهل‌بیت آموخته که باید همیشه در حال مبارزه و جهاد باشد. بزرگ‌ترین جلوه زندگی ائمه اطهار، جهاد و مبارزه بوده، اما نوع آن با توجه به شرایط حاکم بر جامعه متفاوت بوده است.

وی ادامه داد: سنگرنشینی روحانیت منحصر به دفاع مقدس نیست و رسالت این قشر از دوران غیبت آغاز شده است. او سر می‌دهد اما نمی‌گذارد دین خدا تضعیف شود، این روحیه برگرفته از فرهنگ حسینی و فاطمه است. روحانیت وارث انبیاء است و به همین دلیل شعار دفاع از دین سر می‌دهد و حضور در جهاد را برای خود مایه افتخار می‌داند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با تأکید بر اینکه مأموریت روحانیت، مأموریت انبیاست، یادآور شد: چه در جنگ نرم و چه در جنگ سخت و چه در داخل و چه در خارج روحانیت فدای اسلام است که در این راستا نیز متحمل هزینه شده است و این سیره عملی ائمه اطهار بوده است و شهدای روحانی مؤید این ادعا هستند.

حاج‌صادقی خاطرنشان کرد: روحانیت علاوه بر راهنما، راهبر نیز هستند و خود پرچم‌دار جهاد به شمار می‌روند. جهاد روحانیت معلول این است که اشراف کامل بر تحرکات دشمن، خطرها، آسیب‌ها و دشمنی‌ها دارد و این آمادگی در سایه بصیرت الهی و کسب تقوا کسب شده است.

وی عنوان کرد: بصیرت و تسلط بر نقشه دشمن، صراحت و شجاعت در دفاع از دین و روحیه جهادی و گذشتن از آموخته از مکتب سیدالشهدا (ع) است از ویژگی‌های روحانیت به شمار می‌رود.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه امروز روحانیت در انواع جهادها به‌خصوص جهاد تبیین پیشتاز است، بیان داشت: با توجه به هدایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی روحانیت این جهاد را اولویت می‌داند و در جهاد تبیین پشتیبان نیست بلکه فرمانده و مبنای حرکت بوده و به‌تبع اهل‌بیت سخنگوی دین است.

حاج‌صادقی تصریح کرد: جهاد تبیین می‌تواند مبنای همه جهادها باشد و برای نقش‌آفرینی مسئولین و آحاد مردم در جهاد ایجاد انگیزه کند؛ بر همین اساس جهاد تبیین موتور محرکه سایر جهادهاست و تربیت نسلی مجاهد را به همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: روحانیت همان‌گونه که در دفاع مقدس پیشتاز بوده و خوش درخشیده است باید در جهاد تبیین نیز پیشگام باشد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: امروز راهبرد دشمن تصرف سرزمین نیست بلکه معرفت و تعلقات مردم را هدف گرفته است. انسان را دانایی‌ها و دل‌بستگی‌ها می‌سازد؛ بر همین اساس دشمن به دنبال تغییر دل‌بستگی‌ها و ذائقه فرهنگی جامعه است که با نقش‌آفرینی روحانیت در جهاد تبیین این توطئه دشمن خنثی خواهد شد.

حاج‌صادقی تأکید کرد: به خدا قسم اولین و بزرگ‌ترین آرزوی روحانیت این است که خداوند شهادت را که فوزی بالاتر از آن نیست به همه ما مرحمت کند.

وی متذکر شد: حوزه‌های علمیه پویا و زنده هستند و روحانیت در صحنه حضور دارد و با تمام وجود در راستای اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا تلاش خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار