مروری بر زندگی بسیجی شهید «انور خوشنود»

‌«انور خوشنود» از شهدای استان کردستان است که با پیوستن به بسیج نقش بسزایی در پاکسازی منطقه از لوث ضد انقلاب داشت و سرانجام در روز یکم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ توسط گروهک‌ها تیرباران و به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۲۴ - 24May 2022

مروری بر زندگی بسیجی شهید «انور خوشنود»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، ‌«انور خوشنود» فرزند محمد‌ روز دهم شهریور ‌سال ۱۳۴۱ میان خانواده‌ای متدین در روستای «سو» از توابع شهرستان سنندج به دنیا آمد.

پدر کشاورزی زحمتکش و مادرش خانه دار بود و با کار و تلاش در مزرعه مخارج خانواده خود را فراهم می‌کردند. انور دوران کودکی را در زادگاهش سپری کرد و با رسیدن به سن ۷ سالگی برای کسب علم و دانش راهی مدرسه شد.

وی تا پایان دوره ابتدایی درس خواند و به دلیل نبود امکانات آموزشی و تحصیلی در آن زمان، از ادامه تحصیل بازماند و از آن پس در کنار پدرش به کار و امورات کشاورزی مشغول شد.

انور بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۵۷ و سر بر آوردن مزدوران وابسته به استکبار در قالب احزاب و گروهک‌های ضد انقلاب در اکثر شهر‌ها و روستا‌های کردستان، او که شاهد شکنجه و کشتار مسلمانان هوادار انقلاب و نظام مقدس و نوپای اسلامی بود، خود را موظف به مبارزه علیه ظلم و ستم‌های آن‌ها بر مردم مظلوم کردستان دید، در شرایطی که ترور، رعب و وحشت و خفقانی که ضد انقلابیون به وجود آورده بودند، شجاعانه به نیرو‌های بسیج سپاه پاسداران پیوست و در راستای پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک‌های ضد انقلاب، خدماتی شایانی انجام داد.

گروهک ضد انقلاب که از تاثیر نقش انور در سرنگونی‌شان با خبر شد سرانجام شبانه وی را ربود و پس از تحمل شکنجه‌های شدید روحی و جسمی، در روز یکم اردیبهشت سال ۱۳۶۲ با بی رحمی و قساوت این بسیجی مخلص را تیرباران کرده و به شهادت رساندند.

پیکر مطهر این شهید والامقام پس از تشییع در زادگاهش (روستای سو) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها