مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین:

زنان دفاع مقدس الگوی ناب بانوان معاصر هستند

علیخانی گفت: زنان نقش های متعددی در دفاع مقدس بازی کردند که قابل تعمیم به زنان امروز و بانوی معاصر است.
کد خبر: ۵۲۳۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۳ - 17May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «کبری علیخانی» مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین در نشست با مسئولان بانوان ادارات قزوین با محوریت سوم خرداد اظهار داشت: برای انجام تمام کارهایتان این جمله امام خمینی (ره) را معیار قرار دهید که فرمودند: (خرمشهر را خدا آزاد کرد و مقام معظم رهبری نیز در تفسیر این جمله می‌فرمایند: در آن شرایط ما اصلا تصورش را هم نمی‌کردیم که پیروز میدان باشیم.)

علیخانی ادامه داد: در واقع سلاح صبر، تقوا و ایمان بود که کمک کرد، رزمندگان ما با دست خالی و بدون سلاح نظامی، بتوانند 35 روز مقاومت کرده و در پایان دشمن را از خرمشهر بیرون برانند. و در عوض نبود تقوا باعث شد که بغداد در کمتر سه روز سقوط کرده و به دست مهاجمین آمریکایی بیفتد.

مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری قزوین افزود: بعد از پیروزی در هر عملیات، پروژه یا طرحی ممکن است، افراد دچار غرور شده و تصور کنند که تنها با تلاش آنها این موفقیت‌ها به دست آمده است؛ اما  امام (ره) با این جمله زیبا و بامفهوم به همگان فهماندند که نباید غرورر داشت. در واقع افراد باید با همت خود پیش بروند؛ اما این را بدانندکه نتیجه کارشان در دستان خداست.

وی گفت: امروز در میدان تهاجم فرهنگی هر یک قدمی که ما برمی­داریم، دشمن هزار قدم نزدیکتر می­شود، اما با مشابه­سازی مسایل امروز جامعه با روزهای هشت سال دفاع مقدس، می شود به این نتیجه رسید که نباید ناامید بشویم. به شرطی که جوانها پای کار آمده و صبر و تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهند.

علیخانی تاکید کرد: برای بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر نیز مناسبتی به ماجرا نگاه نکنید. سوم خرداد یک فرصت مناسب فرهنگی است. اینکه در یک تاریخ مشخصی و بدون تفکر درست، هیاهو راه بیندازیم، کافی نیست. ما باید در تمام برنامه­هایمان از جمله: نمایشگاهها، شب شعرها و ... تلاش کنیم که دیدگاههای نسل جنگ را به نسل جوان امروز منتقل کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: و به قول مقام معظم رهبری باید از حماسه های به جا مانده از جنگ برای جاری کردن این روحیه در امتداد تاریخ استفاده کرد. در واقع باید طوری برای نسل جدید الگوسازی کنیم که دیگر به دنبال الگوهای غربی نباشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها