رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران:

نهضت معرفی شهدا به مردم در دولت جدید راه‌اندازی شد

قاضی‌زاده از تلاش برای معرفی شهدا در دولت جدید خبر داد و گفت: نهضت شناساندن شهدا به مردم، راه‌اندازی شده است و امیدواریم بتوانیم در این زمینه شخصیت‌های حماسه‌ساز را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.
کد خبر: ۵۲۳۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱ - 18May 2022

نهضت معرفی شهدا به مردم در دولت جدید راه‌اندازی شدبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، کتاب «تویی که نشناختمت» روایتی از زندگی شهید محسن فخری‌زاده در سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی و جمعی از خانواده شهدا رونمایی شد.

در این برنامه سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اظهار داشت: کتاب «تویی که نشناختمت» روایتی از زندگی شهید فخری‌زاده است اکه البته در این کتاب بخشی از زوایای زندگی این دانشمند هسته‌ای گنجانده شده است.

وی با بیان اینکه شهدای هسته‌ای برای توسعه قدرت نرم و سخت جمهوری اسلامی ایران نقش ایفا کردند، افزود: شهید فخری‌زاده در جلوگیری از تهدید‌های نظام سلطه نقش مهمی داشت. البته شهدای هسته‌ای بسیار مظلوم هم هستند، چون که مجبور بودند مهجور زندگی کنند و مهجور هم به فعالیت بپردازند.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه دشمنان ما چشم دیدن رشد و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ندارند، تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که دانشمندان هسته‌ای دارند، آن‌ها گمنام هستند؛ به طوری که از برخی شهدای هسته‌ای بعد از شهادت هم نمی‌توان نامی به زبان آورد.

وی با بیان اینکه چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران دفاع مقدس، سرداران و امیران مشهوری داشتیم، گفت: برای مردم سؤال است که این افراد چگونه به موفقیت رسیده‌اند؟ شهدای عزیز ما همچون شهید فخری‌زاده که در امتحان الهی نمرات بالایی آوردند، در مکتب امام حسین علیه‌السلام نیز دانشجوی ممتازی بودند و به سعادت ابدی رسیدند که باید همه هنرمندان، زندگی شهدای هسته‌ای را روایت کنند و با ابزار هنر رشادت‌های آن‌ها را به نمایش بگذارند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تلاش برای معرفی شهدا در دولت جدید خبر داد و گفت: نهضت معرفی و شناسناندن شهدا به مردم، راه اندازی شده که امیدواریم بتوانیم در این زمینه شخصیت‌های حماسه‌ساز را به نسل‌های بعدی معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه کتاب «تویی که نشناختمت» بخش اندکی از شخصیت شهید فخری‌زاده را نشان داده است، تصریح کرد: این شهدا وجوه مختلفی در زندگی شخصی و خانوادگی، اجتماعی و سیاسی و حتی علمی دارند که باید تا فرصت داریم زندگی آن‌ها را ثبت کنیم. حضرت آقا فرمودند که هشت سال دفاع مقدس به اندازه ۴۰۰ سال ظرفیت فکری و تمدنی ایجاد کرده است. بر همین اساس، امیدواریم این نهضت را در بنیاد شهید با قوت ادامه دهیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار