استقبال کودکان از «من قاسم سلیمانی هستم» در نمایشگاه کتاب

کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» با توجه به استقبال کودکان همزمان با سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به چاپ سی‌ و سوم رسید.
کد خبر: ۵۲۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ - 19May 2022

استقبال کودکان از «من قاسم سلیمانی هستم» در نمایشگاه کتاب

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «من قاسم سلیمانی هستم» داستانی روان و جذاب برای معرفی قهرمان ملی کشورمان به مخاطبان کودک است که با استقبال مردم در نمایشگاه بین‌المللی کتاب، به چاپ سی و سوم رسید.

محمد حسینخانی، مدیر انتشارات حاج قاسم در گفت‌وگویی با بیان اینکه علاقه به شخصیت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مختص به گروه سنی خاص و یا شهر، استان و حتی فقط کشور ایران نیست، اظهار داشت: سردار سلیمانی یکی از معدود شخصیت‌های مبارز روزگار معاصر ماست که علاقه‌مندان زیادی را در سراسر جهان دارد.

وی با اشاره به اینکه شهادت سپهبد سلیمانی، حسرت زیادی را به‌همراه داشت، افزود: شاید کمتر کسی باور داشت که حاج قاسم سلیمانی به‌عنوان یک شخصیت فراملی و مبارز در عرصه بین‌المللی مورد توجه قشر کودک و نوجوان باشد و کودکان به شهادت ایشان، چنین عکس‌العملی نشان دهند، اما آنچه در مراسم تشییع این شهید مشاهده شد، تاثیرگذاری ایشان بر همه نوع مخاطب از تمام اقشار و گروه‌های سنی بود.

حسینخانی با بیان اینکه کودکان زیادی در شهادت حاج قاسم سلیمانی غمگین شدند و نسبت به جنایت آمریکایی‌ها به خشم آمدند، تصریح کرد: بی‌تردید، کودکان امروز که آینده‌سازان کشور هستند، این جنایت را فراموش نخواهند کرد. از این روز اهمیت ادبیات کودک و نوجوان برای ثبت خاطرات حاج قاسم سلیمانی و انتقال آن به مخاطبان کودک، نمایان می‌شود.

مدیر انتشارات حاج قاسم با اشاره به اینکه پس از شهادت این سردار رشید اسلام، تلاش‌هایی در حوزه‌های مختلف هنری از جمله ادبیات و تاریخ شفاهی صورت گرفت، گفت: کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» شامل روایت مراحل مختلف زندگی سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از تولد تا شهادت برای آینده‌سازان این مرز و بوم، یکی از کار‌های ارزنده‌ای است که این روز‌ها مورد استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه بین‌المللی کتاب قرار دارد.

بر اساس این گزارش، کتاب «من قاسم سلیمانی هستم» به قلم محمد حسینخانی از همرزمان و همشهریان شهید سلیمانی است. نویسنده کتاب در ابتدای این اثر آورده است: «افتخار می‌کنم که همشهری سردار دل‌ها در شهرستان رابُر استان کرمان هستم. ورودم به دبستان با آغاز جنگ تحمیلی هم‌زمان شده بود. قصه‌های شجاعت حاج قاسم در جبهه‌ها بین دانش‌آموزان، دهان به دهان می‌چرخید، در قلبم جای گرفت؛ از آن‌جا بود که اسطوره همه سالیان زندگی‌ام شد؛ بعد‌ها در مقطعی همرزمش بودم و در سال‌های اخیر به واسطه قلم‌زدن در حوزه شهدا به خصوص شهدای کرمان، ناظر آثارم بود. از مدتی قبل با نظارت ایشان، کتاب «کودکی یک قهرمان» را که به بازی‌های محلی قدیمی کودکان در شهرستان رابُر می‌پرداخت، آغاز کرده بودم؛ با شهادت وی، کتاب را به سوی زندگینامه این شهید والامقام سوق و نامش را «من قاسم سلیمانی هستم» گذاشتم. امید دارم با تالیف کتب برای دیگر سنین، گوشه‌هایی از زندگی مجاهدانه این سردار شجاع را روایت کنم».

منبع: فارس

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها