مدیر انتشارات هرمس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح کرد؛

نمایشگاه کتاب تهران در ذهن مردم ماندگار شده است

«کاردر» با بیان این که مهمترین ضیافت کتاب خوان‌های ما نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است گفت: نمایشگاه کتاب در تقویم فرهنگی ما جای ثابتی پیدا کرده است و در ذهن عموم مردم ماندگار شده است.
کد خبر: ۵۲۳۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ - 19May 2022

«مرتضی کاردر» مدیر انتشارات هرمس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، بااشاره به اهمیت برگزاری سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب از این جهت اهمیت دارد که مهمترین ضیافت کتاب خوان‌های ما است. همچنین کمتر اتفاقی در حوزه فرهنگ داریم که تا این اندازه عمومی شده باشد نه فقط به این معنا که عموم مردم در آن شرکت کنند که البته چنین هم هست و مخاطبان زیادی در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: بلکه به این معنا که اساسا در تقویم فرهنگی ما جای ثابتی پیدا کرده است. در ۴۰ یا ۵۰ سال گذشته اتفاقات زیادی رخ داد که آمدند و رفتند، ولی تنها یکی دو اتفاق همچون نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در ذهن عموم مردم و نه فقط آن‌هایی که با این حوزه سروکار دارند، ماندگار شده است؛ به گمانم از این جهت اهمیت زیادی دارد.

وی در خصوص تاثیر نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بر ترویج مردم به سمت مطالعه کتاب عنوان کرد: هرچقدر که نمایشگاه کتاب بزرگ‌تر باشد و مخاطبان آن نیز بیشتر باشند قاعدتا خریداران آن بیشتر خواهند شد و به تبع آن کتاب‌های بیشتر خوانده می‌شود و به ترویج کتاب کمک خواهد کرد.

مدیر انتشارات هرمس همچنین مطرح کرد: لزوما برگزاری همزمان نمایشگاه مجازی و حضوری نکته مثبتی نیست به این دلیل که ناشر باید مجموعه‌ای از انسان‌ها را در محل برگزاری نمایشگاه حضوری مستقر کند و مجموعه‌ای دیگر را برای پوشش بخش مجازی نمایشگاه در محلی دیگر و این امر هزینه‌هایی برای ناشران به همراه دارد و مدیریت را سخت می‌کند. اینکه نمایشگاه مجازی کتاب برگزار می‌شود خوب است، اما بهتر بود که همزمان با هم نباشد.

کاردر در پایان ضمن بیان این که استقبال مردم قابل قبول است و می‌توانست بهتر از این هم باشد، گفت: وقتی اکنون که پس از دوسال نمایشگاه برگزار می‌شود، می‌توانستیم از ناشران بیشتری دعوت کنیم به این دلیل که وجود ناشران بیشتر سبب حضور بیشتر مردم می‌شود؛ وقتی می‌گویم ناشران بیشتر منظورم به لحاظ کیفیت است. به واقع نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یک جایگاه ملی دارد و به این دلیل باید همه سلیقه‌ها را پوشش دهد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار