استاندار ایلام:

حدود ۶۵ درصد زوار عتبات عالیات از مرز مهران تردد خواهند کرد

«بهرام‌نیا» گفت: در یک ظر سنجی که در مقیاس ملی انجام شده است بیش از ۶۵ درصد مردم محل عبور برای سفر به عتبات عالیات از مرز مهران عبور می‌کنند.
کد خبر: ۵۲۳۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۸ - 19May 2022
پیش‌بینی می‌شود ۶۵ درصد زوار از مرز مهران تردد کنندبه گزارش دفاع‌پرس از ایلام، «حسن‌ بهرام‌نیا» استاندار ایلام، امروز در جلسه ویژه اربعین حسینی استان ایلام با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و میراحمدی معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور، اظهار داشت: امسال اربعین حسینی در  در شرایط گرم آب و هوایی برگزار می‌شود که باید تدارک لازم در خصوص تامین آب و سرمایش برای زوار اربعین حسینی فراهم شود و همچنین لازم است که ایمنی جاده ها را بالا برده شود.

وی با بیان اینکه امروز در نظر سنجی که در مقیاس ملی انجام شده است بیش از ۶۵ درصد مردم محل عبور شان برای عتبات عالیات از مرز مهران خواهد بود، افزود: همه زیرساخت ها باید مورد توجه قرار گیرد و بایستی بیشترین امکانات با توجه به خواست مردم برای تردد از مرز مهران، متوجه مرز مهران و استان ایلام شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه مقداری از زیرساخت ها انجام شده است و باید این زیرساخت ها در مرز مهران و استان ایلام تکمیل شود، گفت:  خوشبختانه موضوع آب شرب در مهران تامین شده و روزان ظرفیت تامین آب شرب برای ۳۵۰ هزار نفر وجود دارد.

بهرام نیا ابراز کرد: از اعتبارات سفر ریاست جمهوری حدود ۳۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب اختصاص یافته است، همچنین به میزان ۹۰ مگاوات در شهرستان مهران در مدار قرار داده می شود که بیش از ۵۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. امسال زائران در حرارت ۶۵ درجه قرار خواهند گرفت که در این راستا ۳۲ هزار متر مربع سایبان لازم داریم که ۲ هزار متر مربع انجام شده و ۶ هزار در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: بنابراین ۲۴ هزار متر مربع دیگر احداث سایبان برای استراحت زائران نیاز بوده که ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز است، امیدواریم با مساعدت معاونان وزیر کشور و استان های معین این مهم انجام شود. اجرای پدهای هلال احمر هم در مسیر اربعین نیاز است و کمک به شهرهای دلگشا و شباب و سایر شهرهای در مسیر زائران اربعین باید در دستور کار قرار گیرد.

بهرام نیا در ادامه گفت: ۸۰۰ میلیارد تومان به اعتبارات سفر رییس جمهوری اضافه شده است که بخشی از آن به تکمیل زیرساخت های اربعین اختصاص دارد.

وی با اشاره به حضور معاونان وزیر کشور و نمایندگان استان‌های معین در ایلام گفت: این عزیزان با قلب و وجود خود برای تجهیز و تکمیل زیرساخت های اربعین به ایلام آمدند که از همه آنان تشکر می کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار